Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Habibe Yelda
dc.contributor.authorEkinci, Ahmet Şiar
dc.date.accessioned2021-05-08T09:02:46Z
dc.date.available2021-05-08T09:02:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/661683
dc.description.abstractPazarlama iletişimi planları, şirketlerin müşterilerle güvene dayalı ilişkiler geliştirmesi açısından önemli bir iletişim bağıdır. Bu çalışmanın amacı, ülke ekonomisi içerisinde güçlü bir uluslararası marka olan ve Turquality Programından yararlanan NG Kütahya Seramik firmasının; Türkiye ile pazar payını büyütmeyi amaçladığı Çin, İtalya, Cezayir pazarlarına yönelik olarak pazarlama iletişimi bütçesinden tutundurma karması elemanlarına kaynak aktarımındaki önceliği belirlemektir.Çalışmanın bu amacı doğrultusunda, NG Kütahya Seramik firmasının pazarlama müdürü ile görüşülerek farklı ülke pazarlarına ait tutundurma karması elemanlarına kaynak aktarımına ilişkin elde edilen veriler TOPSIS Metodu ile analiz edilmiştir. Analizler Microsoft Office Excell programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya konu olan ülkeler; Türkiye, İtalya, Çin ve Cezayir olarak sıralanmaktadır. Çalışmada yer alan ülke pazarlarına ilişkin 8 adet kriter ve 4 adet alternatif yer almaktadır. Kriterler; maliyet, hedef pazarın demografik özellikleri, ürün özellikleri, ürün hayat eğrisindeki aşama, kurumsal itibar sağlama, rakip stratejiler, teknolojik yenilikler ve kültür olarak belirlenmiştir. Alternatifler ise; reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve promosyon olarak sıralanmıştır.
dc.description.abstractMarketing communication plans are an important communication link in terms of developing trust based relationship between companies and the customers. The an of this study is to indicate that NG Kütahya Ceramic, which is a strong international brand within the counrty's economy, is to determine the priority of transferring resources from the marketing comminucation budget to the marketing communication staff fort he Turkish, aimed to increase its market share İtaly, China, Algeria market. In accordance with this goal of study datas which obtained from sales manager of the company by interview are analyzed with method of TOPSIS. Analysis was performed with the help of Microsoft Office Program. The countries subject to the study are; Turkey, Italy, is ranked as China and Algeria. There are 8 criteria and 4 alternatives for the countries' markets. Criteria; including cost, features of target market, product features, providing corporate reputation, rival strategies, technological innovations and cultures. Alternatives; advertising, public relations, personal selling and promotion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurquality programında yer alan işletmelerin farklı ülkelerdeki pazarlama iletişimi araçlarının önceliklendirilmesi
dc.title.alternativeMarketing communication tools of companies in different countries that are involved in the turquality program priotization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ve Finansman Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmIndividual marketing
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmTOPSIS
dc.subject.ytmTurquality
dc.identifier.yokid10139503
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605539
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess