Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, Hakan
dc.contributor.authorAcar, Muhammet Emin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:02:43Z
dc.date.available2021-05-08T09:02:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/661667
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, işgörenlerin emek verdikleri örgütlerin sosyal yardım anlamında ne gibi faaliyetlerde bulunduğunu, yani sosyal sorumluluklarını ne derece yerine getirdiklerini belirleyerek aralarındaki ilişkinin incelenmesi, ardındanda örgütlerinin imajıyla ilgili nasıl bir düşünceye sahip olduklarını saptamaktır. Çalışmanın verileri, Kütahya 1. Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren 19 örgütteki 361 işgören üzerinde uygulanan anket yoluyla elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda çalışmanın hipotezleri olarak belirlenen 7 ana hipotezin hepsi, 21 alt hipotezin ise 8 tanesi kabul edilmiştir. Yapılan Korelasyon Analizleri sonucu sosyal yardımlar ve sosyal sorumluluk ile örgütsel imaj arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Regresyon Analizi sonucu ise sosyal yardımlar ve sosyal sorumluluğun örgütsel imajı anlamlı seviyede etkilediği görülmüştür. Son olarak yapılan Fark Testlerinde katılımcıların algıları arasında yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, işletmedeki mesleki sınıf, toplam çalışma süresi ve pozisyon değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the activities of the employees in the sense of social welfare, ie the extent to which they fulfill their social responsibilities, and to determine how they think about the image of their organizations.The data of the study were collected through a questionnaire applied on 361 employees in 19 organizations operating in Kütahya 1st Organized Industrial Zone. As a result of the analyzes, all 7 main hypotheses and 8 of 21 sub-hypotheses were accepted as the hypotheses of the study. As a result of the Correlation Analysis, significant relationships were found between social welfares-organizational image and social responsibility-organizational image. As a result of the Regression Analysis, it was seen that social welfares and social responsibility factors significantly affected the organizational image. Finally, in the Difference Tests, significant differences were found between participants' perceptions according to age, gender, educational level, occupational class, total working time and position variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerin sosyal yardım ve sosyal sorumluluk odaklı imaj algıları: İşgörenler üzerine kesitsel bir çalışma
dc.title.alternativeBusiness organizations' image perceptionsfocused social welfare and social responsibility: A cross sectional study on employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-28
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmSocial assistance
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.identifier.yokid10162903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605197
dc.description.pages254
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess