Show simple item record

dc.contributor.advisorGöktürk, Işılay
dc.contributor.authorErbil, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-08T09:02:36Z
dc.date.available2021-05-08T09:02:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/661608
dc.description.abstractToplumsal kurum kimliği ile eğitim, sosyoloji ile ilişki içerisindedir. Sosyolojinin alt disiplini olan eğitim sosyolojisi ise toplum eğitim etkileşimini inceleyerek bulgular ortaya koymaktadır. Eğitim sosyolojisinin bulguları toplumsal sorunları ve eğitim sorunlarını anlama ve açıklamada kaynaklık etmektedir. Türkiye'de eğitim sosyolojisi literatürünün değerlendirilmesini içeren bu çalışmada da eğitim sosyolojisinin sosyoloji içerisindeki mevcut konumuna vurgu yapılmış, eğitim sosyolojisi alanındaki çalışmaların niceliksel ve niteliksel analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda eğitim ve sosyoloji kavramlarının temel görünümleri, eğitim sosyolojisinin tarihsel ve kuramsal gelişimi ve sosyoloji kimliği içerisindeki eğitim sosyolojisi ile eğitim bilimleri içerisindeki sosyolojinin literatürdeki ayrımı değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sosyoloji, Eğitim Sosyolojisi, Eğitsel Sosyoloji
dc.description.abstractEducation with its social institution identity is in a relation with sociology. The sociology of education, which is the sub-discipline of sociology, presents the findings by examining the educational interaction of society. The findings of the educational sociology are the source of understanding and explairing of social and educational problems. In this study, which includes the literatüre of the educational sociology in Turkey, the current pasıtion of the educational sociology in the field of sociology has been emphasized and making a qualitative and quantitative analysis of the studies in sociology has been aimed. In this context, the basic aspects of education and sociology concepts, the historical and theoretical development of the sociology of education, the sociology of education within the sociology identity, and the distinction of the sociology in the educational sciences in the literature have been evaluated.Key Words: Education, Sociology, Sociology of Education, Educational Sociologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de eğitim sosyolojisi çalışmaları
dc.title.alternativeSociology of education studies in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-29
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10232016
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622052
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess