Deniz egemenliği teorisi çerçevesinde Güney Çin denizi sorunu
dc.contributor.advisor | Arıdemir, Hakan | |
dc.contributor.author | Arslan, Hazal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:02:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:02:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/661437 | |
dc.description.abstract | Günümüzde Küreselleşme ile değişen güç dengeleri kendini büyük devletler arasındaki çatışmalarda askeri, politik ve ekonomik olarak göstermektedir. Bu bağlamda özellikle deniz ulaştırma yollarının devletler için büyük güç olma arzusu üzerindeki etkisi Güney Çin Denizi sorunu özelinde incelenecektir. Kökleri geçmişe dayanan ve uzun bir süre bölgesel olarak kalan Güney Çin Denizi sorunu Çin'in bölgeyi kendi iç denizi olarak ilan etmesi ve özellikle önemli bir ticaret hattı olan bu bölgede tek kuşak tek yol projesi ile merkezinde kendisinin olduğu büyük bir ekonomik ve ticari iş birliği girişimi başlatması ile öncelikle ABD'nin ilgisini çekmiş ve uluslararası boyuta taşınmıştır. Deniz gücü, devletler için özellikle kıtalararası ticaret yollarının kullanılmaya başlaması ile büyük güç olmanın en önemli aracı haline gelmiştir. Günümüz dünyasında bu gücü elinde bulunduran ABD, Çin'in Güney Çin Denizi'ni de kapsayan büyük ekonomik ve ticari girişimi ile bu konudaki tekelini kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kalmıştır. Bu sebeple bölgedeki çatışmayı besleyerek Çin karşısındaki diğer iddiacı devletlerle taraf olmuştur ve soruna kendi müdahiliyetini meşrulaştırarak Çin tehdidini engellemeye çalışmaktadır. Bu tezde Güney Çin Denizi'nin ABD ve Çin arasındaki küresel güç yarışındaki rolü ve önemi Deniz Egemenliği Teorisi çerçevesinde incelenecektir. | |
dc.description.abstract | Globalization has changed the balance of power in a way that shows itself through territorial conflicts at political, economic and military levels. In this context the effects of sea lines of communications on the aim to be great power will be examined specifically in the case of South China Sea Issue. Once a territorial conflict, South China Sea became the interest of USA therefore the world because of China's One Belt One Road Project. With this project China will create the new marine silk road and an economic belt which will make it the new great power of the system. As the current sea power of the world USA perceived this project and China as a threat to its power so it announced itself to be a Asia Pacific country and take part in the conflict through other territorial claimants who was challenging China's claims at the scene. In this dissertation, we will try to understand the place and importance of South China Sea in the global power race between USA and PRC through the lenses of Sea Power Theory. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Deniz egemenliği teorisi çerçevesinde Güney Çin denizi sorunu | |
dc.title.alternative | South China Sea dispute in the context of sea power theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-04 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10302287 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606910 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |