Noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programının 6 yaş çocuklarının sayma ve işlem becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Dogan Temur, Özlem | |
dc.contributor.author | Göbüt, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:01:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:01:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660992 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, anaokuluna devam eden 6 yaş grubu çocuklara noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programının, çocukların sayma ve işlem becerileri üzerine etkisinin olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde bulunan Üniversiteler arasından proje yaklaşımı uygulamakta olan Hacettepe Üniversitesinin anaokuluna devam eden çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise araştırmacının sınıfında bulunan (kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi) rasgele seçilmiş 10'u deney ve diğer sınıftan rasgele seçilen 10'u kontrol grubu olmak üzere 6 yaş grubu 20 çocuk oluşturmaktadır.Deneysel desenli olan bu araştırmada, çocukların matematik yeteneklerini belirlemek için 'Erken Matematik Yeteneği Testi-3'(Test of Early Mathematics Ability 3- TEMA 3) Form A kullanılmıştır. TEMA-3 öntest ve sontest olmak üzere iki farklı zamanda uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından deney grubu için 'Noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programı' dört hafta boyunca haftanın her günü uygulanmıştır. Kontrol grubundaki çocuklar ise normal eğitim akışına devam etmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; araştırmaya konu olan verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro Wilk testi ile analiz edilmiştir.İki grup arasındaki analizler ilişkisiz örneklemler için t testi kullanılarak yapılmıştır. Aynı grup içindeki ön test-son test puanlarının karşılaştırılması için ise ilişkili örneklemler için t testi kullanılmıştır. Ayrıca Mann Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve Spearman-Rho Korelasyon Katsayısı teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sürecinde elde edilen bulgulara göre; deney grubuna uygulanan noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programının çocukların matematik yeteneğine anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, matematik eğitimi, matematik kavramları, proje yaklaşımı, noktalı kart | |
dc.description.abstract | This research was carried out to determine whether the mathematics program prepared by using Project Approach and dot cards has an effect on the counting and processing skills of children who are attending kindergarten.The population of the study consists of children attending kindergartens of Hacettepe University, which is implementing a project approach among the universities in Ankara in the 2017-2018 academic year. The sample group of the study consisted of 20 randomly selected 10 experimental and 10 randomly selected children from the 6 years age group in the researcher's class by easily accessible sampling method.In this experimental study, Form A was used to determine the mathematical abilities of the children by using of Early Mathematics Ability Test-3 Test. TEMA-3 was applied at two different times; that is as pretest and posttest. Math Project Approach and the math program prepared by dot cards were applied by the researcher for the experimental group every day of the week for four weeks. The children in the control group continued normal education flow. Shapiro Wilk test was used to analyze whether the data obtained were normally distributed or not.Analysis between two groups was performed using t test for unrelated samples. In order to compare pre-test and post-test scores in the same group, t-test for related samples was utilized. Mann Whitney U Test, Wilcoxon Signed Rank Test, Pearson Product Moment Correlation and Spearman-Rho Correlation Coefficient were used as well to analyze the data obtained comparatively.According to the results obtained from the study the math program prepared with project approach and dot cards applied to experimental group had significant effect on children's math ability.KeyWords: Preschool education, mathematics education, mathematics concepts, project approach, dot card | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Noktalı kartlarla desteklenen proje yaklaşımına dayalı matematik programının 6 yaş çocuklarının sayma ve işlem becerileri üzerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the effect of mathematics program based on project approach supported by dot cards on counting and processing skills of 6 year old children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-19 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10140069 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 578039 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |