Show simple item record

dc.contributor.advisorDogan Temur, Özlem
dc.contributor.authorKaramete Gözcü, Şule
dc.date.accessioned2021-05-08T09:01:05Z
dc.date.available2021-05-08T09:01:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660986
dc.description.abstractOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN ALDIKLARI STEM EĞİTİMİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ VE SINIF İÇİ UYGULAMALAMALARININ İNCELENMESİ Bu araştırmanın amacı STEM eğitimi alan okul öncesi öğretmenlerin STEM eğitimine ilişkin düşüncelerini araştırmak ve uygulamaları hakkında ayrıntılı incelemeler yapmaktır.Nitel araştırma türünde tasarlanan bu araştırmanın çalışma grubunu Kütahya ilinde 2017-2018 öğretim yılı bahar dönemi Millî Eğitim Bakanlığı okul öncesi kurumlarında görev yapmakta olan ve Milli Eğitim Müdürlüğünün STEM eğitimi almış on okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme verileri içerik analiz yöntemine, gözlem verileri betimsel analiz yöntemine tabi tutulmuştur.Araştırma sonuçlarına bakıldığında, STEM eğitimi alan okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik pozitif bir tutuma sahip olmalarına rağmen mühendislik ve fen alanında uygulamada zorluklar yaşadıkları, okul öncesi eğitim kurumlarının STEM'e yönelik teknik ve fiziki kapasitelerinin uygun olmadığı, etkinlikleri uygulama süresinin yetersiz olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmenlere STEM becerileri kazandırabilmek için STEM'in tüm boyutlarında ayrı ayrı zengin deneyimler kazandırılabilir. Fen teknoloji matematik ve mühendisliği ayrı ayrı deneyimleyip ardından nasıl birleştirileceği hakkında çeşitli örneklerle uygulama ortamları hazırlanabilir. Eğitim alan okul öncesi öğretmenleri belirli aralıklarda uzman eğitimciler tarafından yeni eğitimlerle desteklenebilir.Anahtar kelimeler: Okul öncesi, Okul Öncesi Öğretmeni, STEM Eğitimi, STEM Yaklaşımı,
dc.description.abstractTHE EVALUATION OF PRESCHOOL TEACHERS ABOUT STEM EDUCATION AND IN-CLASS APPLICATIONSThe objective of this research is to analyze the ideas of the teachers having in-service training on STEM education related to this education and to do detailed research on their implementations. The study group of this qualitative research comprises of 11 pre-school teachers who were teaching at schools of Ministry of National Education in the spring term of 2017-2018 academic year and who were chosen by the Ministry Of National Education for in-service training. In this study, semi-structured interview form was used. Content analysis method was applied to interview data and descriptive analysis method was applied to observation data. Findings indicate that although the pre-school teachers having STEM trainer training have a positive attitude towards STEM education, they have been experiencing difficulties in implementing science software and engineering design in the classroom, The preschools don't have sufficient facilities for the STEM education implementation and the time to practice is insufficient. According to the research findings, in order to help pre-school teachers acquire STEM education skills, they can be assisted to experience fully every dimension of STEM education. Pre-school teachers should experience science, technology, engineering and mathematics implementations separately and they should be exposed to the combinations of these implementations in a practical environment with examples. The pre-school teachers having the training should be supported by specialists on new training regularly. Keywords: Pre-school, STEM trainer training, STEM approach, pre-school teacher en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerin aldıkları stem eğitimine ilişkin düşünceleri ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of preschool teachers about stem education and in-class applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10164417
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578161
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess