Show simple item record

dc.contributor.advisorOğuz, Aytunga
dc.contributor.authorTaşpinar, Buket
dc.date.accessioned2021-05-08T09:01:04Z
dc.date.available2021-05-08T09:01:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660976
dc.description.abstractÖğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Öğretmen Liderliği Davranışları Arasındaki İlişkiBu araştırmada öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen liderliği davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma tarama yöntemi ile tasarlanmıştır. Bu araştırmanın evreni, Bursa ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinde ilkokul ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 388 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Liderliği Ölçeği ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği (YANDE) kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin öğretmen liderliği davranışları ile yansıtıcı düşünme eğilimleri arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin öğretmen liderliği puanları ve yansıtıcı düşünme eğilim puanlarının görev yaptıkları okullara göre anlamlı farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. İlkokullardaki öğretmenlerin öğretmen liderliğinin ve yansıtıcı düşünme eğilimlerinin diğer okullardaki öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Eğitim düzeyi lisans olan öğretmenlerin öğretmen liderliği puanlarının lisansüstü eğitim alan öğretmenlere göre anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Öğretmen, öğretmen liderliği, yansıtıcı düşünme
dc.description.abstractThe Relationship Between Teachers' Reflective Thinking Tendencies and Teacher Leadership BehaviorsIn this study, it is aimed to determine the relationship between reflective thinking tendencies of teachers and teacher leadership. Research is planned as a survey model. The scope of the study contains teachers who works at public schools which are primary, secondary and high schools in the central districts of Bursa province. 388 teachers have paticipated in the research from elementary and secondary schools of Bursa province. For the research, reflective thinking tendency scale and teacher leadership scale are used as data collecting method. In order to analyze the data, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H are used.Findings of the research show that as teacher leadership increases, reflective thinking tendencies increase, too. There is a positive and meaningful relationship between reflective thinking tendencies of teachers and teacher leadership. Also, the research show that there is a meaningful difference between the teacher leadership points and reflective thinking tendencies and the schools that they work. The teachers who work at elementary school show more teacher leadership and reflective thinking tendency than the teachers who works at other schools. Findings also show that education level cause a meaningful difference on teacher leadership points. Teachers who are graduate show more teacher leadership than post graduate teachers.Keywords: Teacher, teacher leadership, reflective thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmen liderliği davranışları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between teachers' reflective thinking tendencies and teacher leadership behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation Science institude
dc.identifier.yokid10140087
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578046
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess