dc.contributor.advisor | Bartan, Murat | |
dc.contributor.author | Biçer, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T09:01:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T09:01:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660961 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özellikleri ile problem çözme beceri eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan bu araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma evreni Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 268'i kadın, 27'si erkek olmak üzere toplam 295 okul öncesi öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırma kapsamında verilerin toplanmasında `Öğretmen Adaylarının Sosyal Girişimcilik Özellikleri Ölçeği`, `Problem Çözme Becerileri Algısı Ölçeği` ve `Demografik Bilgi Formu` kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik düzeylerini ve problem çözme becerilerini incelemek için betimsel analiz, her bir ölçek için değişkenlere göre gruplar arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemek için ilişkisiz (bağımsız) gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi, sosyal girişimcilik ve problem çözme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemek içinse korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik puanlarında cinsiyet, yaş, sınıf, akademik başarı ve ailenin ikamet ettiği bölge değişkenlerine göre anlamlı farklar olduğu; problem çözme beceri puanlarının cinsiyet, sınıf, akademik başarı, yaşanılan bölge, ailenin ikamet ettiği bölge ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklar olduğu görülmüştür. Sosyal girişimcilik ile problem çözme becerileri arasında `Risk Alma` ile `Girişimcilik` arasında, `Özgüven` ile `Girişimcilik` arasında ve `Kişisel Yaratıcılık` ile `Girişimcilik` arasında pozitif yönde çok yüksek düzeyde ilişki tespit edilirken; `Risk Alma` ile `Aceleci` ve `Kaçıngan` arasında, `Özgüven` ile `Aceleci` ve `Kaçıngan`, `Kişisel Yaratıcılık` ile `Aceleci` ve `Kaçıngan` arasında pozitif yönde zayıf düzeyde; `Özgüven` ile `Düşünme`, `Değerlendirici`, `Kendine Güvenli` ve `Planlı` arasında; `Kişisel Yaratıcılık` ile `Problem`, `Düşünme`, `Değerlendirici`, `Kendine Güvenli` ve `Planlı` arasında negatif yönde ve zayıf düzeyde; `Özgüven` ile `Problem` arasında negatif yönde anlamsız bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Okul öncesi öğretmen adayları, problem çözme becerisi, sosyal girişimcilik | |
dc.description.abstract | This study which aims to analyse the correlation between social entrepreneurship levels and problem solving skills of the preschool teacher candidates with various parameters was conducted with correlational survey model. Target population of the study are 27 male 268 female students, a total of 295, of Kütahya Dumlupınar Faculty of Education who are also preschool teacher candidates. The scope of the research makes use of `Social Entrepreneurship Scale for Teacher Candidates`, `Problem Solving Skills Perception Scale` and `Demographic Information Form`. To measure social entrepreneurship levels of teacher candidates and their problem solving skills descriptive analysis is used; to analyse whether there is a meaningful difference between groups in accordance with every scale and their parameters, independent sample T-test and one way analysis of variance (ANOVA) are used, and to observe the correlation between social entrepreneurship levels and problem solving skills correlation analysis is used. As a result of the study, it has been understood that for social entrepreneurship scores of teacher candidates in accordance to the parameters of gender, age, class, academic success and where their family resides there are meaningful differences; for problem solving skill score in accordance to the parameters of gender, class, academic success, area of residence, where their family resides and educational level of their fathers there are meaningful differences. There is a high level of positive correlation between the concepts of social entrepreneurship and problem solving such as; `Risk Taking` and `Entrepreneurship`, `Self Confidence` and `Entrepreneurship`, and `Personal Creativity` and `Entrepreneurship`. There is a low level of positive correlation between the concepts of the concepts of social entrepreneurship and problem solving such as, between `Risk Taking` with `Impatient` and `Avoidant`, `Self Confidence` with `Impatient` and `Avoidant`, `Personal Creativity` with `Impatient` and `Avoidant`. There is low level negative between the concepts of social entrepreneurship and problem solving such as; `Self Confidence` with `Thinking` and `Evaluator`, `Self-Confident` and `Organised`; lastly there is a negative but meaningless correlation between `Self Confidence and `Problem`.Keywords: Preschool teacher candidates, problem solving skill, social entrepreneurship | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik düzeylerinin problem çözme becerileriyle ilişkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysing the relationship between social entrepreneurship levels and problem solving skills of preschool teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-01 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10234985 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618106 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı | |