Show simple item record

dc.contributor.advisorOkka, Osman
dc.contributor.authorYaşa, Sadik
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:44Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:44Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660165
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelerin özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derecehızlı bir gelişim göstermesi bilgi toplumunun oluşmasına büyük katkı sağlamıştır.Yaşanan bu değişimler neticesinde bireylerin dolayısıyla işletmelerin interneti etkin birşekilde kullanarak ticaret yapmalarına olanak sağlamış, dünya ekonomilerinde yeni birkavram olan elektronik ticaret (E-Ticaret) doğmuştur. İnternetin yaygınlaşması ilebirlikte, şehirlerle ilçeler, beldeler, işletmeler arasındaki ağ sistemi ile dağıtım kanallarıoluşturan, sınırları kaldıran bir ticaret sistemi ortaya çıkmıştır.Tezin özetinde ise E-Ticaret' in dünya ülkelerinde başlangıcı, gelişimiincelenmiştir. Türkiye' de kullanılmaya başlaması ile birlikte gelen problemler ve çözümönerileri ele alınmıştır. Bununla birlikte 32 adet E-Ticaret firmasının görüş ve önerilerialınarak yüzdelik oranlara ayrılmış ve bu sonuçlar tezin son bölümünde açıkçabelirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: İnternet, Teknoloji, Ticaret, E-Ticaret
dc.description.abstractShowing extremely rapid development of Internet technology, especially computerand technological advances have greatly contributed to the formation of informationsociety. Therefore, individuals in the business of internet these changes result in a waythat allows them to make effective use trade, electronic commerce is a new concept bornin the world economy. With the expansion of the Internet and networking between citieswith districts it has emerged that make up a trading system that removes the limitdistribution channels.Technological developments are today a fact the thesis and also the technologicalrenovation in line with developments and with each passing day, reaching more grown toa large audience of electronic commerce that make up the basic parts are made of a widerange of literature on hand. The last section also relevant research, the availability of ecommercein Turkey, determining the problems are identified and solutions. Thepopulation of the study consisted of 32 e- commerce site. This is a quantitative researchmodelsKeywords: Internet, Technology, Trade, E-Commerce.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleE-ticaret, Türkiye`de doğan problemler ve çözüm önerileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.subject.ytmTrade
dc.identifier.yokid10103220
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419099
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess