Üniversitelerde hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Vakıf üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Büyükdoğan, Birol | |
dc.contributor.author | Özyalvaç, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:57:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:57:39Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2021-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660126 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde 1982 yılında 27 olan üniversite sayısı günümüzde 200'e yaklaşmış ve bu süreçte öğrenci sayısı ve öğretim elemanı sayılarında da yüksek oranlarda artış meydana gelmiştir. İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere tüm kentlerimizde üniversiteler açılmış olup, Anadolu kentlerimizde üniversite sayılarının da dörde beşe çıktığı gözlenmektedir. Ülkemizin siyasi, ekonomik ve sosyal anlamda dönüştüğü 21. yüzyılın başlarında yükseköğretimde sunulan hizmetlerin kalitesi, dünya standartlarında etkin ve rekabetçi bir yükseköğretim sistemine ulaşabilme açısından önem arz etmektedir.Bu çalışmanın amacı; yükseköğretimde artan talebi karşılamaya dönük olarak açılan vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesinin öğrencilerin gözünden değerlendirilmesi yolu ile durum tespiti yapmak, öğrencilerin geri bildirimleri doğrultusunda hizmet kalitesinin yükseltilmesi anlamında güçlü ve iyileştirilmesi gereken noktaların belirlenmesi ve çözüm önerileri ortaya koyabilmektir. | |
dc.description.abstract | The number of universities in Turkey has representation. Universities have been established in all cities, especially in Istanbul, Ankara and increased from 27 in 1982 to nearly 200 in the recent years, consequentially there is a significant rise in staff and student Izmir, and the number of universities in Anatolian cities has also increased to four or five. The quality of services offered in higher education at the beginning of the 21st century, when Turkey was transformed politically, economically and socially, is of importance in terms of achieving an effective and competitive higher education system at world standards.The purpose of this study is to determine the points that should be improved and strengthened in the sense of improving/meliorating the quality of service in the direction of the feedback of the students, and to propose solutions, in order to analyze the current status of nongovernment, for profit universities with a board of trustees founded to meet increasing demands in higher education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Üniversitelerde hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Vakıf üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of service quality in university: Foundation university sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-23 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Service quality | |
dc.subject.ytm | Evaluation | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | Educational assessment | |
dc.identifier.yokid | 10178524 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 485012 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |