Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnüsan, Çağatay
dc.contributor.authorÖzkarakaya, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:38Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660118
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı yerel markalı ve zincir otellerin itibar algılarınıölçmek ve bu temel amaç doğrultusunda kurumsal itibar algılarının hangi boyut ya daboyutlarda (duygusal çekicilik, ürünler ve hizmetler, vizyon ve liderlik, çalışma çevresi,sosyal ve çevresel sorumluluk, finansal performans) birbirinden farklılaştığını tespitetmektir.Araştırma modeli olarak Charles J. Fombrun, Naomi A. Gardberg ve Joy M.Sever tarafından geliştirilen `Reputation Quotient (İtibar Katsayısı)` ölçeği örnekalınacaktır. Araştırmanın örneklemini Konya şehrindeki üniversitelerde çalışanakademik ve idari personeller olmak üzere 154 kişi oluşturmaktadır.Giriş bölümünde, itibar ve kurumsal itibarın çeşitli tanımları ve turizm işletmeleriüzerindeki etkileri kısaca sunulmaktadır. Birinci bölümde, konaklama işletmeleri, ikincibölümde ise kurumsal itibar ile ilgili literatür taraması yer almaktadır. Üçüncü bölüm,araştırmanın metodolojisini içermektedir. Sonuç bölümünde ise, çalışmanın özeti,sonucu ve öneriler bulunmaktadır.Araştırmada yerel markalı oteller ve zincir otellerin kurumsal itibar algılarıarasında anlamlı bir fark olduğu gözlemlenmiştir. Yerel markalı otellerin kurumsalitibar algısı zincir otellere göre düşük çıkmıştır. Bu araştırmayla yerel markalı otellerkurumsal itibar algılarının hangi boyutlarda daha düşük çıktığını belirleyip, ona görestratejik planlar yaparak, kurumsal itibar algılarını yükseltebilirler.Anahtar Kelimeler: İtibar, itibar algısı, kurumsal itibar, itibar katsayısı, yerel otel, zincirotel.
dc.description.abstractThis research aims to survey the reputation perception of local and chain hotels,and in the direction of this aim, to determine in which extent or extents (emotionalappeal, products and services, vision and leadership, workplace environment, social andenvironmental responsibilities, financial performance) the corporate reputationperception differs from one another.`Reputation Quotient` scale which was developed by Charles J. Fombrun, NaomiA. Gardberg and Joy M. Sever is taken as research model. A group of 154 people whoare academic and administrative personel at universities in Konya form the sample ofthe research.In the introduction part, different definitions of reputation and corporatereputation, and the effects of them on tourism establishments are briefly presented. Inthe first chapter, accommodation establishments; in the second chapter, the literaturereview about corporate reputation take place. The third chapter includes themethodology of the research. In the conclusion part, the summary of the study,conclusion, and suggestions are given.In the research, a significant difference between the reputation perception of localand chain hotels is observed. The reputation perception of local hotels turns out to belower in comparison with chain hotels. Thanks to this research, local hotels maydetermine in what extent their reputation perception is lower, make strategic plansaccording to that, and increase their reputation perception by this means.Key Words: Reputation, reputation perception, corporate reputation, reputation quotient,local hotel, chain hotel.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYerel markalı ve zincir otellerin kurumsal itibar algılarının karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on comparing the corporate reputation perceptions of local and chain hotels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-14
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmLocal factors
dc.subject.ytmLocal services
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmChain
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.identifier.yokid10170077
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid478787
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess