Show simple item record

dc.contributor.advisorCanıtez, Murat
dc.contributor.authorAltan, Muzaffer
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:32Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660072
dc.description.abstractGelişmekte olan ülkemizin öncelikli hedefi gelişmiş ülkelerdeki her alandaki refah seviyesini yakalayabilmektir. Gelişmiş ülkelerdeki refah seviyesini yakalayabilmenin en önemli unsuru ekonomide dengeli, devamlılığı olan başarılı bir dış ticarettir. Gelişmiş ülkelerin dünya ticaretinden aldıkları pay göz önüne alındığında dış ticaretin kalkınmada olan önemi çok açık bir şekilde görülmektedir. Ülke ekonomilerine birçok pozitif etkisi bulunan ihracat ise tüm ülkeler tarafından teşvik edilmektedir.Ülkemizin öncelikli hedefi kalkınma hamlemizin başarı ile sonuçlanması açısından cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023 tarihinde 500 milyar dolarlık ihracat hedefini gerçekleştirebilmektir. Ülkemizin bu hedefi gerçekleştirmesi için her alanda dışa bağımlılığından kurtularak rekabetçi bir dış ticaret ile her geçen yıl büyüyen istikrarlı bir ihracat yapısı oluşturması oldukça önemlidir. İhracat yapan veya yapacak olan işletmeler için ihracatın ilk başlangıcında, işletmenin amaç ve hedefleri doğrultusunda hedef pazar tespiti ve bu hedef pazarda yer alan potansiyel müşterilere ulaşılması gerekmektedir. Uluslararası ticarette pazar araştırmasında veri toplamada birincil veri elde etme yolu işletmeler açısından masraflı ve zorlu olduğundan, ihracat pazar araştırmalarında masrafsız ve kolay olan ikincil veri kullanımı ön plana çıkmasına neden olmaktadır. İkincil verilerin toplanarak analiz edilmesi ihracatçılarımızın ihtiyaç duyduğu ticari istihbarata dönüştürülmesi çalışmamızın ana konusu olmuştur. Yapılan bu çalışmada bir model önerisi ile sektörde benzer ürünleri ihraç etmek isteyebilecek işletmeler için stratejik bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: hedef pazar, ihracat, pazar araştırması, ikincil veri
dc.description.abstractThe primary target of our developing country is to be able to catch up with the welfare level in all areas of the developed countries. The most important factor in catching up with the welfare level in developed countries is succesful foreign trade which is balanced and continuous in the economy. When considering the share of developed countries from the world trade, the importance of foreign trade in development is clearly seen. And export that has many positife affects on the national economies is encouraged by all countries.The primary target of our country is to realize the 500 billion dollars of export target in 2023, which is the hundredth anniversary of our republic, for the successful completion of our development thrust. To realize this target, it is quite important for our country to create a stable export structure that grows with a competitive foreign trade every passing year by getting rid of external dependence in each area.For the business enterprises which are or will be exporting, it is required to determine the target market in the direction of goals and targets of business enterprise and reach the potential customers in this target market at the very beginning of exportation. Because the way of obtaining primary data is expensive and difficult in data collection in the market research in international trade, this resulted in rising of secondary data use to prominence that is inexpensive and easy in export markey researches. The collection and analysis of the secondary data has been the main topic of our study to convert it into the business intelligence needed by our exporters. In this study, it has been atteöpted to create a model suggestion and a strategical roadmap for business enterprises that would like to export similar products in the sector.Keywords: target market, export, market research, secondary dataen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada ikincil veriler kullanılarak hedef pazar seçimi ve bir model önerisi
dc.title.alternativeTarget market selection using by using secondary data in international marketing and a model suggestion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-31
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational markets
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmMarket selection
dc.subject.ytmTarget market
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmMarket research
dc.identifier.yokid10186928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493119
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess