Show simple item record

dc.contributor.advisorCanıtez, Murat
dc.contributor.authorBaşer, Alperen
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660063
dc.description.abstractDünya sahnesindeki ağırlığı her geçen gün artan Türkiye'nin temel amaçlarından birisi, kalkınma hamlesini tamamlayarak gelişmiş ülkelerdeki refah seviyesini yakalamaktır. Temeli ekonomik gelişmeye dayalı olan bu kalkınma hamlesinin en önemli unsurlarından biri ise dengeli ve sürdürülebilir bir dış ticarettir. Dünya ile entegre bir ekonomi politikası ise uzun vadeli bir büyümenin olmazsa olmazıdır. Pozitif yönlü bir dış ticaret hedefi ile tüm ülkeler refah ve kalkınmışlıklarını garanti altına almak isterler. Gelişmiş ülkelerin dünya ticaretinden aldıkları pay göz önüne alındığında dış ticaretin kalkınmadaki önemi açıktır. Ülke ekonomilerine birçok pozitif etkisi bulunan ihracat ise tüm ülkeler tarafından teşvik edilmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler için ihracat, kalkınma sürecinde gereksinim duyulan yatırım ve ara malı ithalatını döviz sıkıntısı çekmeksizin karşılamaya yardımcı olmaktadır. Türkiye'nin lokomotif sektörlerinden birisi olan beyaz eşya sektörü, öncelikle istikrarlı bir ihracat yapısı oluşturmak Türkiye'nin 2023 hedefleri için önemli bir konumda bulunmaktadır. Bu açıdan bakıldığında ise Türkiye'nin üyesi olduğu ve dış ticaretinin yarısına yakını tek başına gerçekleştirdiği OECD üyesi ülkelerle olan ticari ilişkileri hayati bir durumdadır.İhracatçı firmalar açısından ihracatın başlangıç noktası hedef pazar tespiti ve bu hedef pazarda yer alan potansiyel müşterilere erişilmesidir. Birincil veri elde etme konusundaki birçok zorluk, ihracat pazar araştırmalarında ikincil veri kullanımının ön plana çıkmasına neden olmaktadır. İkincil verilerin derlenmesi ve işlenerek ihracatçılarımızın ihtiyaç duyduğu ticari istihbarata dönüştürülerek bir model önerisi oluşturmak, çalışmamızın ana konusu olmuştur. Bu örnek model önerisi ile yapılan çalışma benzer ürünleri OECD ülkelerine ihraç etmek isteyebilecek Türk beyaz eşya ihracatçıları için stratejik bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractTurkey, one of the world's fastest growing economy, has a priority target which is to capture the level of prosperity in developed countries completing the development initiative. One of the most important elements of this developmental process, which is basically based on economic development, is balanced and sustainable foreign trade. An economic policy integrated with the world is indispensable for a long-term growth. All countries are willing to guarantee their prosperity and development with a positive foreign trade target. Given the share of developed countries in the world trade, the importance of foreign trade in development can be seen clearly. Exports with many positive effects on the country's economy are encouraged by all countries. Exports, the main terms to developing countries such as Turkey, provides a great convenience on the needed investment and intermediate goods imports to grow.White goods sector, which is one of Turkey's the leading sector, primarily to create a stable export structure is situated in a prime position for Turkey's 2023 targets. In this respect, Turkey is a member of the foreign trade and commercial relations with the OECD countries alone accounted for close to half is a vital condition.From the point of view of exporting companies, the starting point of export is the target market determination and access to the target customers in this target market. Many difficulties in acquiring primary data have led to the use of secondary data in export market research. It has been the main topic of our work to compile and process the secondary data to create a model proposal by transforming it into commercial intelligence that our exporters need. In the study conducted with this model proposal, a strategic road map was created for Turkish white goods exporters who might like to export similar products to OECD countries.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOECD üyesi ülkelere yönelik Türk beyaz eşya sektörünün ihracat performansı: Türkiye`deki beyaz eşya ihracatçılarına bir model önerisi
dc.title.alternativeExport performance of Turkish white goods sector for OECD member countries: A model proposal on white goods exporters in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-05
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWhite goods sector
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmOECD countries
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmWhite goods
dc.identifier.yokid10191518
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498695
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess