Show simple item record

dc.contributor.advisorAfşar, Bilge
dc.contributor.authorDağlioğlugil, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:25Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/660024
dc.description.abstractÖmer Faruk DAĞLIOĞLUGİLİhracat Yapan Firmaların Elmas Modeli İle İhracat Rekabetçiliği Analizinin Yapılması; Konya İli ÖrneğiYüksek LisansKonya, 2019Rekabet, ekonomik, sosyal ve siyasi nitelikli boyutları olan bir kavramdır. Rekabet en genel anlamı ile kıt kaynakların paylaşılma mücadelesi olarak da tanımlanabilir. Rekabet edebilirlik tek hamlede düzelen bir durumdan ziyade, basamakları doğru çıkmayı gerektiren bir süreçtir. Bu uzun süreçte doğru ilerlemeyi ve başarıyı yakalamanın ilk şartı ise dünya genelinde rekabetin doğru şekilde analiz edilmesi ve uygulanması yatmaktadır. Bu çalışmanın amacı; Konya ilinde ihracat yapan firmaların ihracat rekabet analizinin yapılmasıdır. Analizde Michael Porter'ın Elmas modeli kullanılmıştır. Çalışmanın ilk bölümü giriş olarak düzenlenmiştir. İkinci bölümü ihracat kavramı ve çeşitleri olarak düzenlenmiştir. Üçüncü bölümünde rekabetin tanımları verilmiş, genel çerçevesi detaylandırılmıştır. Dördüncü bölümde farklı uzmanların ve bilim insanlarının rekabet bakış açıları irdelenmiştir. Aynı bölümde Michael Porter'ın Elmas Modeli ve Değer Zinciri etkisi detaylı olarak ele alınmıştır. Beşinci bölümde Konya ilinde ihracat yapan firmalar özelinde Konya'nın ihracatı ve dış ticareti hakkında bilgiler yer almaktadır. Devamında ise Konya ilindeki ihracat yapan işletmelerin işletmelerinin rekabet durumlarının araştırması yapılmış, çalışmanın metodu tanıtılmış, veriler paylaşılmış ve bulgular detaylandırılmıştır. Çalışmada; Konya ilinde ihracat yapan işletmelerinin rekabet analizinde ampirik bir metot olan `Porter'ın Elmas Modeli` kullanılmıştır. Araştırmaya 520 adet ihracat firması çalışanı katılmıştır. Verilerin toplanmasında 30 maddeden oluşan 5'li Likert tipi mülakat ve anket yapılmıştır. Çalışmanın sonunda ise araştırmada ulaşılan sonuçlar irdelenmiş ve sektör işletmelerinin ulusal ve uluslararası verimlilik ve sürdürülebilir rekabet çerçevesinde neleri yapması gerektiği konusunda saptamalar yapılarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar KelimelerRekabet analizi, elmas modeli, ihracat, ihracat performansı
dc.description.abstractÖmer Faruk DAĞLIOĞLUGİLConducting Export Competitiveness of Exporter Firms through Diamond Model; Konya Province ExampleMaster's Konya, 2019Competition is a concept with financial, social and political aspects. In the most general sense, competition can be defined as the struggle for sharing limited resources. Competitiveness is a course where you need to ascend the stairs properly rather than a situation which gets better in a single move. In this long course, the first condition for advancing properly and achieving success is analyzing competition around the world correctly and implementing it properly. The purpose of this study is to analyze the export competition of the exporting firms of Konya Province. The Diamond model of Michael Porter has been used in the analysis. The first chapter of the study is set as the introduction part. The second chapter is set as the concept and varieties of export. In the third chapter, the definitions of export are provided and its overall frame is elaborated. In the fourth chapter, the perspectives of different specialists and scientists on competition are addressed. In the same chapter, the Diamond Model of Michael Porter and Value Chain effect are addressed in detail. In the fifth chapter, information on export and foreign trade of Konya is provided specific to the exporting firms of Konya Province. Afterwards, the competitive status of the exporting firms of Konya Province is analyzed, the study method is introduced, related data is shared and the findings are elaborated. In the study, an empirical method, the `Porter's Diamond Model` is used for competition analysis of the exporting firms of Konya Province. 520 exporter firms have participated in the study. Quinary Likert type interview and survey with 30 items have been conducted for collecting the data. In the end of the study, the results concluded in the study have been examined and recommendations have been provided by determining what firms of the sector should do in the frame of international efficiency and sustainability.Keywords: Competition analysis, diamond model, export, export performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİhracat yapan firmaların elmas modeli ile ihracat rekabetçiliği analizinin yapılması; Konya ili örneği
dc.title.alternativeConducting export competitiveness of exporter firms through diamond model; Konya province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-30
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10318542
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605926
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess