Show simple item record

dc.contributor.advisorCura, Fatih
dc.contributor.authorŞahin, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:22Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/659998
dc.description.abstractİnsanlar günlük yaşamlarında pek çok riskle karşılaşa bilirler. Karşılaşılacak bu riskler yalnızca kişileri değil kurum ve kuruluşlarında etkileyebilirler. Kişilerin, kurum ve kuruluşların karşılaşma ihtimallerinin olduğu risklerin maddi sonuçlarını karşılamak amacıyla risk grubundakilerin malvarlıklarına başvurma ihtiyacı sigorta kavramını oluşturmuştur. Sigorta kanunlar neticesinde ortaya çıkan bir kavram değildir. Sosyo-ekonomik hayatın gelişimi sonucunda ortaya çıkmıştır. Sigorta kavramının insanlara sade ve anlaşılır bir dille anlatılması gerekmektedir. sigortaya olan talebin artması ve sigortaya olan gereksinimin farkındalığı ancak bu yolla aktarılabilir. Sigortanın topluma benimsetilmesi için iyi bir şekilde de pazarlanması gerekmektedir. Hizmetlerin pazarlanması soyut oldukları için bir malın pazarlanmasından daha zordur. Maalesef ki özellikle ülkemizde sigortanın aranmayan bir ürün olmadı pazarlamasını biraz daha zorlaştırmaktadır. Hizmetleri mallardan ayıran özellikler, hizmet işletmelerinin farklı pazarlama karması stratejileri geliştirmelerini gerektirmektedir.
dc.description.abstractPeople face many risks in their daily lives. These risks can affect not only people but also institutions and organizations. In order to meet the financial consequences of the risks that individuals, institutions and organizations encounter, the need to apply to the assets of the risk group has formed the concept of insurance. Insurance is not a concept that arises as a result of laws. It has emerged as a result of the development of socio-economic life. The concept of insurance should be explained in a simple and understandable language. The increase in the demand for insurance and the need for insurance can only be transferred in this way. The insurance must also be marketed in a good way for its adoption. Because marketing of services is abstract, it is more difficult to market a commodity. Unfortunately, especially in our country, insurance is not a product that is not wanted to make marketing more difficult. Services that distinguish services from goods require service businesses to develop different marketing mix strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSigorta pazarlaması kavramının pazarlama bileşenleri ile ilişkilendirilmesi
dc.title.alternativeAssociation of insurance marketing with marketing components
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmService marketing
dc.identifier.yokid10230985
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578769
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess