Show simple item record

dc.contributor.advisorCanıtez, Murat
dc.contributor.authorZengin, Muhammed Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:19Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/659980
dc.description.abstractGünümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve üretimde kullanılacak ara malların temininde döviz sıkıntısıyla karşılaşılmaması için mutlaka başvurulması gereken bir unsur durumundadır. İhracatın etkili bir şekilde yapılabilmesi için ise ihracat pazarlamasına yönelik stratejilerden ve hedef pazar analizlerinden faydalanılması gerekmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konunun eksiksiz açıklanabilmesi için temel olarak ihracat kavramından başlanarak ihracat pazarlamasına yönelik fiyatlandırma, ürün, dağıtım ve tutundurma stratejileri ayrıntılı olarak verilmiştir. İhracat yapan firmaların ilk olarak hedef pazar tespiti ve potansiyel hedef müşterilere ulaşmaları gerekmektedir. Bu süreçte ise birincil veriler kullanılarak yapılacak bir araştırma işletmeler için hem çok masraflı hem de zaman açısından zorlayıcı olduğu için ikincil veriler kullanılmaktadır. Bu nedenle ikici bölümde hedef pazar kavramı ve hedef pazarların seçim ve analizine yönelik unsurlar açıklanmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise çikolata sektöründe bulunan firmalara ihracat aşamasında rehberlik etmesi amacıyla yapılan araştırmada çikolata ihracat ve ithalatında ülkelerin durumu, fırsat ve rakip pazarlar gösterilmekte ve ürün bazında ele alınmaktadır. Çikolata sektöründe bulunan işletmeler bu sayede kolay girebilecekleri ve rekabetçilik açısından üstün oldukları pazarları görebilirler. Aynı şekilde daralma eğilimi gösteren, birim fiyat açısından tatmin edici olmayan, girişin zor olduğu veya doymuş pazarlardan uzak durarak zaman ve para açısından büyük tasarruf elde edebilirler.
dc.description.abstractDue to today's challenging competitive global economic structure, exports are the way for companies to survive and grow. At the same time, it is an element that must be resorted to in order to avoid foreign exchange shortage during the necessary investments and the provision of intermediate goods to be used in production. For effective exportation, it is necessary to benefit from strategies and target market analysis for export marketing.This study consists of three parts. In the first chapter, pricing, product, distribution and promotion strategies for export marketing are given in detail, starting from the export concept, in order to fully explain the issue. Export companies must first determine the target market and reach the target customers. In this process, secondary data is used because a research to be conducted using primary data is both costly and time-consuming for enterprises. Therefore, in the second section, the concept of target market and the elements for the selection and analysis of target markets are explained.In the third and last part, the research conducted to guide the companies in the chocolate sector in the export stage, shows the countries, opportunities and competing markets in chocolate export and import and shows them on product basis. In this way, businesses in the chocolate sector can easily see the markets where they can enter and are superior in terms of competitiveness. Likewise, they can achieve significant savings in terms of time and money by avoiding unsaturated or saturated markets, which tend to shrink, are unsatisfactory in unit price.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇikolata ürününe yönelik ikincil veriye dayalı ihracat hedef pazar araştırması
dc.title.alternativeExport target market research based on secondary data for chocolate product
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternational market research
dc.identifier.yokid10248973
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583714
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess