Show simple item record

dc.contributor.advisorKayhan, Necati
dc.contributor.authorÇağlar, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:17Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/659961
dc.description.abstractÖrgüt başarısını etkileyen en önemli unsurlardan biri çalışanlardır. Çalışanlar açısından müşterilerle güçlü ilişkiler kurmak, başarılı kariyer ve kişisel hedeflere ulaşmada duygusal zekâ önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda örgüt psikolojisinde duygusal zekânın başarı üzerindeki etkisini ölçmek ve aynı zamanda duygusal zekâ ile diğer faktörler arasındaki ilişkileri ve etkileri belirlemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda özel bir bankanın 110 çalışanı ile nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanarak toplanan veriler değerlendirilmiştir. Çalışmada 100 personel ve 10 amirle görüşülmüştür. Araştırma sonucuna göre,personelin duygusal zekâlarının empati kurmada, duygularını yöneltmede, etkili iletişim kurmada ve sorunlar karşısında çözüm geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca amirlerin duygusal zekâlarını personele göre daha iyi kullanabildiği belirlenmiştir
dc.description.abstractEmployeesareone of the most important factors affecting the success of the organization. Emotional intelligence plays an important role in establishing strong relationships with customersand achieving successful careersand personal goals. In this context, it was aimed tomea sure the effect of emotional intelligence on success in organizational psychology and also to determine the relationship sandeffects between emotional intelligence and other factors. In this context, the data collected by using the structure dinterview technique of 110 employees of a private bank andqualitativeresearchmethodswereevaluated. Inthestudy, 100 staffand 10 supervisor swere interviewed. According to the results of the study, it was seenthatthe emotional intelligence of the staff waseffective in empathizing, directing their emotions, communicating effectively and developing solutions to problems. In addition, it was determined that superiors could use their emotional intelligence beter than personnelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePozitif örgüt psikolojisinde duygusal zekânın yeri ve önemi bankacılık sektörü örneği
dc.title.alternativeThe role and importance of emotional intelligence in positive organization psychology: The case of banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmPositive psychology
dc.subject.ytmOrganizational psychology
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmBanking sector
dc.identifier.yokid10264525
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554598
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess