Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükdoğan, Birol
dc.contributor.authorGökyer, Ayça
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:16Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/659953
dc.description.abstractZaman ve mekân kavramlarındaki değişiklik, doğal olarak şirketleri etkilediği kadarıyla kurum ve kuruluşları da etkilemektedir. Yaşanan bu hızlı değişime ayak uydurmak ise kurum ve kuruluşların varlığını devam ettirmesi ve etkin olarak çalışmalarına devam etmesi açısından oldukça önemlidir. Halkla ilişkiler kavramı da tam olarak burada devreye girmektedir. Yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak, tüm paydaşlarla birlikte faaliyetlere devam etmek ve kurumun kendini tanıtarak daha etkin bir faaliyet alanı oluşturması açısından önemlidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın esas amacı, Konya'da bir vakıf üniversitesinin pazarlama iletişimi kapsamında halkla ilişkiler faaliyetlerini değerlendirmektir. Ayrıca halkla ilişkilerin ne olduğunu, eğitim faaliyetlerinde nasıl kullanıldığını, yükseköğretim kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum içi ve kurum dışı olarak nasıl yürütüldüğünü incelemektir. Bu araştırmaya, Konya ilinde bir vakıf üniversitesinde, Tıp Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Sosyal ve Beşerî Bilimler Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Hukuk Fakültesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri MYO, Adalet MYO, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsünde, öğrenim gören 800 üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde ve bulunan değerlerin hesaplanmasında, SPSS IBM (Statistical Packet for Social Science) paket programı kullanılarak çeşitli analizler yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar neticesinde, halkla ilişkiler faaliyetlerinde, üniversitelerin tanıtım faaliyetleri hakkında zaman zaman medyayı bilgilendirmesinin üniversitenin tanıtımında önemli rol oynadığı, eğitim öğretim ortamının huzurlu ve güvenli olmasının tercih yapmakta etkili olduğu, sanatsal, sportif etkinlikler gibi düzenlemelerin üniversitenin tanıtımında etkili olduğu ve üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerini yürüten bir birim olması gerektiği tespit edilmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik bulgular değerlendirildiğinde, cinsiyet, yaş, eğitim gördükleri sınıf ve fakülte değişkenleri üzerinden farklılık yarattığı, ailede geçimi sağlayan kişinin mesleği, ailenin geliri ve gelinen bölge değişkenleri üzerinden ise farklılık oluşmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe change in the concepts of time and space naturally affects companies as well as institutions and organizations. In order to keep up with this rapid change, it is very important for institutions and organizations to maintain their existence and to continue their activities effectively. This is where the concept of public relations comes into play. In addition to keeping pace with these changes, it is important to continue activities with all stakeholders and to promote a more effective field of activity by introducing itself. In this respect, the main purpose of this study is to examine the public relations activities of higher education institutions within the scope of marketing communication in education sector. The purpose of this activity is to investigate the reasons and effect and to determine the deficiencies. In addition, to examine what is public relations, how it is used in educational activities, how public relations activities in higher education institutions are carried out internally and externally.In this research, a private university in Konya, Faculty of Medicine, Faculty of Engineering, Faculty of Fine Arts and Design, Faculty of Social and Human Sciences, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Law, School of Foreign Languages, School of Health Sciences, Vocational School of Health, Vocational School of Health, Institute of Social Sciences, Institute of Science and Technology, Institute of Health Sciences, 800 university students were included. In the evaluation of the data and calculation of the values, various analyzes were performed using SPSS IBM (Statistical Packet for Social Science) package program. As a result of the answers given by the students participating in the research; In the public relations activities, it was determined that informing the media from time to time about the promotion activities of the universities played an important role in the promotion of the university. It has been determined that peaceful and safe educational environment is effective in making choices, arrangements such as artistic and sporting activities are effective in the promotion of the university and it should be a unit that conducts public relations activities in universities. In addition, when the findings regarding the public relations activities of university students were evaluated, it was found that gender, age, class and faculty variables make a difference, and there is no difference between the profession's income, family income and the region variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÜniversitelerin kurum dışı halkla ilişkiler faaliyetlerinde etkinliğin artırılması: Bir vakıf üniversitesi örneği
dc.title.alternativeIncreasing effectiveness in non-institutional publicrelations activities of universitiesi: An example of afoundation university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations methods
dc.subject.ytmPublic-management relations
dc.identifier.yokid10288591
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586204
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess