Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalık, Ahmet
dc.contributor.authorOkutan, Metin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:09Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/659900
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya, beşeri ilişkilerden ekonomiye kadar hayatın her alanını etkilemektedir. İnsanların birbirleriyle olan iletişim şekillerini ve etkileşimlerini değiştirerek farklı boyuta taşıyan sosyal medya, bilgiye, çevremizde olup bitenlere ve dünyaya erişimi olağanüstü şekilde hızlanmaktadır. Satış pazarlama ve reklam stratejilerinde de etkisini gösteren sosyal medya; bloglar, mikrobloglar, podcastler, içerik toplulukları, sosyal ağlar gibi birçok araca sahiptir. Bu çalışma, sosyal medya araçlarının satınalma ve reklam stratejilerindeki yerini ve tüketicilerin ürün tercihlerinde Instagram reklamlarının etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında, Isparta ilinde ikamet eden ve sosyal medyayı aktif biçimde kullanan 385 genç tüketiciden veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Toplanan veriler SPSS programında testler yapılarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre sosyal medya reklam algısı ile satınalma davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Bunun yanında sosyal medya reklam algısı ile satınalma öncesi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. Bu kapsamda sosyal medya reklamcılığının marka ile tüketici arasındaki iletişimi desteklediği görülmektedir. Sürdürülebilir kârlılık için markaların sosyal medya reklamcılığına daha fazla yatırım yapması gerektiği görülmektedir.
dc.description.abstractToday, social media affects every area of life from human relations to economy. Social media, which changes the way people communicate and interact with each other, to a different dimension, accelerates access to information, what is happening around us and the world in an extraordinary way. Social media showing the impact on sales marketing and advertising strategies; blogs, microblogs, podcasts, content communities, social networks. This study aims to reveal the role of social media tools in purchasing and advertising strategies and the effect of Instagram ads on consumers' product preferences. For this purpose, data were obtained from 385 young consumers who live in Isparta province and who actively use social media. The collected data were interpreted by performing tests in SPSS program. According to the results of the analysis, there was a significant relationship between social media advertising perception and purchasing behavior. In addition, there was a significant relationship between social media advertising perception and pre-purchase. In this context, it is seen that social media advertising supports the communication between the brand and the consumer. For sustainable profitability, brands need to invest more in social media advertising.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya reklamcılığındaki gelişmeler ve ınstagram reklamcılığının genç tüketiciler üzerindeki etkileri: Bölgesel bir araştırma
dc.title.alternativeDevelopments in social media advertising and the effects of instagram advertising on young consumers: A regional research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10313068
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid604327
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess