Show simple item record

dc.contributor.advisorCanıtez, Murat
dc.contributor.authorAkkuş, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T08:57:08Z
dc.date.available2021-05-08T08:57:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/659892
dc.description.abstractDünyanın en önemli amaçlarından biri olan dünya sahnesinde her geçen gün artan Türkiye, kalkınma inisiyatifini tamamlayan gelişmiş ülkelerde refah seviyesini yakalayabilecektir. Ekonomik kalkınmaya dayanan bu gelişim hareketini en önemli unsurlardan biri, dengeli ve sürdürülebilir bir dış ticarettir. Dünya ile entegre bir ekonomik politika uzun vadeli büyüme değildir. Olumlu bir dış ticaret hedefi ile tüm ülkeler refah ve gelişimini garanti etmek istemektedirler. Dünya ticaretinde gelişmiş ülkelerin payını dikkate alarak, gelişiminde dış ticaretin önemi görülebilir. Ulusal ekonomilerde birçok olumlu etkiye sahip olan ihracat, tüm ülkeler tarafından teşvik edilir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere ihracat, kalkınma süreci gerekli yatırım ve ara mal ithalatı, yabancı para eksikliği hoş geldiniz çekmeye yardımcı olur.Türkiye'nin önde gelen sektörlerinden biri olan gıda endüstrisi, öncelikle istikrarlı bir ihracat yapısı oluşturmak için Türkiye'nin 2023 hedefleri için birinci sınıf bir konumda yer almaktadır. Bu bakış açısıyla, Türkiye'nin üretim açısından en iyi 10'da gıda endüstrisinin önemli bir durum olduğu dünya pazarında diğer ülkelerle ticaret ilişkileri elzem bir durum teşkil etmektedir.İhracatçılar için, ihracat başlangıç noktası hedef pazar belirlemek ve bu hedef pazarda potansiyel müşterilere ulaşmaktır. Birincil verilerle bunu edinme birçok zorluklara yol açtığından dolayı ihracat pazar araştırmasında ikincil veri kullanımına yol açar. İkincil veri derlemesi ve ticari zeka içine işleme bir model önerisi oluşturmak için ihracatçılar tarafından gerekli bizim araştırmamızın ana konu olup, bu çalışmada bir model modelinin önerisi ile Türk gıda endüstrisi ihracatçılarından benzer ürünler ihraç etmek isteyebilecek Uluslararası Rekabetçilik için stratejik bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Pazar Araştırması, Gıda Sanayi Sektörü, İkincil Veri, Rekabetçilik.
dc.description.abstractTurkey, one of the world's fastest growing economy, has a priority target which is to capture the level of prosperity in developed countries completing the development initiative. One of the most important elements of this developmental process, which is basically based on economic development, is balanced and sustainable foreign trade. An economic policy integrated with the world is indispensable for a long-term growth. All countries are willing to guarantee their prosperity and development with a positive foreign trade target. Given the share of developed countries in the world trade, the importance of foreign trade in development can be seen clearly. Exports with many positive effects on the country's economy are encouraged by all countries. Exports, the main terms to developing countries such as Turkey, provides a great convenience on the needed investment and intermediate goods imports to grow.The food industry, which is one of Turkey's the leading sector, primarily to create a stable export structure is situated in a prime position for Turkey's 2023 targets. In this respect, Turkey is the world that takes place in the top 10 in terms of production of food industry market is a vital condition existing commercial relations with other countries.From the point of view of exporting companies, the starting point of export is the target market determination and access to the target customers in this target market. Many difficulties in acquiring primary data have led to the use of secondary data in export market research. It has been the main topic of our work to compile and process the secondary data to create a model proposal by transforming it into commercial intelligence that our exporters need. In the study conducted with this sample model proposal, a strategic road map has been sought for international competitiveness for Turkish food industry's exporters who may want to export similar products.Keywords: Food Industry, Market Research, Secondary Data, Competitiveness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleİkincil veriler kullanılarak ihracat pazar araştırması yapılması: Gıda sanayinde kullanılan fırınlar (841720) için bir araştırma
dc.title.alternativeConducting export market research using secondary data: A research for the bakery oven (841720)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10299047
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593455
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess