Show simple item record

dc.contributor.advisorBayar Bravo, Işıl
dc.contributor.authorAytimur, Raşit Görkem
dc.date.accessioned2020-12-04T08:24:24Z
dc.date.available2020-12-04T08:24:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65922
dc.description.abstractBu çalışmada 20. yüzyılın çağdaş iki düşünürü Theodor W. Adorno ile Walter Benjamin'in sanat üzerine olan düşünceleri, sanat eseri bağlamında ele alınmıştır. Düşünürlerin bu bağlamdaki düşünceleri ayrı bölümlerde belirtildiği gibi, birbirleriyle olan yazışmaları temel alınarak, karşılaştırmalı olarak da incelenmiştir. T. Adorno'nun `Eleştirel Felsefe`, Kültür Endüstrisi`, `Kitle Kültürü`, `Müziğin Fetiş Karakteri`, `Müziksel Olumsuzlama`, ve `Yeni, İlerici ve Diyalektik Müzik` düşünceleri ile W. Benjamin'in `Aura`, `Flâneur`, `Fantazmagori`, `Alegori`, `Hikâye Anlatıcısı` gibi kavramları çerçevesinde sanata ve sanat eserine yaklaşımları ele alınmıştır. Sözü edilen düşünce ve kavramlar birbirleriyle karşılaştırılmış ve değerlendirilmiştir. Adorno ve Benjamin'in düşünceleri bağlamında özsel sanat anlayışıyla, teknik gelişmeler sayesinde yeniden üretilmiş yapıtın sanatsal niteliği karşılaştırılmış ve yeni bir sanat düşüncesinin olanağı ifade edilmiştir. Böylece bu düşünürlerin sanat üzerine olan düşünceleri, sanat eseri temelinde belirtilmiş ve bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, two contemporary thinkers of the 20th century, Theodor W. Adorno, and Walter Benjamin's ideas on art were discussed in the context of artwork. The ideas of thinkers in this context, as stated in separate sections, are examined comparatively by taking their correspondences with each other. T. Adorno's thoughts of `Critical Philosophy`, `Cultural Industry`, `Mass Culture`, `The Fetish Character of Music`, `Musical Negation` and `New, Progressive and Dialectic Music` and W. Benjamin's `Aura`, `Flâneur`, `Fantazmagori`, `Allegory` and `Storyteller` were discussed in terms of art and piece of art regarding their approach. These ideas and concepts have been compared and evaluated with each other. In the context of the ideas of Adorno and Benjamin, a understanding of essential art has been compared with the artistic quality of the work which is replicated with technical developments and the possibility of a new idea of art has been expressed. Thus, the thoughts of these thinkers on art have been stated on the basis of artwork and a conceptual framework has been formed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleTheodor Adorno ve Walter Benjamin`de sanat eserinin doğası
dc.title.alternativeNature of Artwork in Theodor Adorno and Walter Benjamin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt philosophy
dc.subject.ytmModern philosophy
dc.subject.ytmBenjamin, Walter
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmAdorno, Theodor
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmMusic philisophy
dc.subject.ytmMusic art
dc.identifier.yokid10255407
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559740
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineSistematik Felsefe ve Mantık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess