Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuldu, Hüseyin Sabri
dc.contributor.authorAksoy Yağci, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:51:44Z
dc.date.available2021-05-08T08:51:44Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-05-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/658486
dc.description.abstractGünümüzde tüketicilerin ürün ve hizmet değerlendirmelerinde mantıksal karar vermenin yanında duygusal yaklaşımların da ön plana çıkması, ürünlerin sadece fonksiyonlarına ve sağladıkları faydalara değil aynı zamanda soyut, estetik ve sembolik yönlerine değer vermeleri, hazsal tüketimin giderek önem kazanmasını sağlamaktadır. Ürünlere bakış açısında yaşanan bu değişim doğal olarak birçok sektörü etkilemektedir.Bu çalışmada taraftarların gerçekleştirmiş oldukları hedonik tüketim davranışlarının sosyokültürel özellikler açısından değerlendirilerek aralarındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Trabzon ilinde 402 taraftara anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bir istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz yöntemleri olarak Frekans Analizi, Geçerlilik ve Güvenirlik Analizi, Faktör ve Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda taraftarların yapılan alışveriş türleri ile kültür, sosyal sınıf, referans grupları, aile ve rol ve statü arasında birçok ilişki olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractNowadays, emotional aspects of the consumers' coming into prominence besides logical decisions in product and service evaluations, valuing not only the functions and benefits of the products but also their abstract, aesthetic and symbolic aspects ensure hedonic consumption gradually gaining importance. Change in the perspective of the product affects naturally many sectors.In this study, it is aimed to reveal the relationship between them by evaluating the hedonic consumption behaviors of the fans in terms of socio-cultural characteristics. Questionnaire was used as a data collection tool. The questionnaire was applied to 402 fans in Trabzon province. The data procured were analyzed using a statistical program. Frequency analysis, validity and reliability analysis, factor and correlation analysis were used as the analysis method. The result of the research that there are many relationships between the types of shopping done by fans and the culture, social class, reference groups, family role and status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFutbol endüstrisinde taraftarların hedonik tüketim davranışlarının sosyo-kültürel özellikler açısından incelenmesi: Trabzon ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeExamination of the hedonic consumption behavior of the supporters in terms of socio cultural characteristic, in football industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-03
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmSupporter
dc.identifier.yokid10229081
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid663242
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess