Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuldu, Hüseyin Sabri
dc.contributor.authorKartal, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-08T08:51:44Z
dc.date.available2021-05-08T08:51:44Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-05-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/658482
dc.description.abstractTüketimin her geçen gün artmasıyla birlikte, tüketicilerin istekleri ve ihtiyaçları da artış göstermektedir. Günümüzde tüketiciler günlük ihtiyaçlarının yanı sıra, ani bir dürtüyle gelen satın alma isteğiyle, ihtiyacı olmadığı halde alışveriş yapma eğilimindedirler. Tüketiciler bazen planlayarak bazen de plansız bir şekilde satın alım yapmaktadırlar. Tüketicilerin, özellikle gıda sektöründe plansız alışverişe yöneldikleri daha önce yapılan çalışmalarda kendini göstermektedir. Yapılan plansız alışveriş sonucunda tüketicilerin memnuniyet düzeyleri de değişiklik göstermektedir.Bu çalışmada gıda sektöründe yapılan plansız alışverişin memnuniyet üzerindeki etkisi ve bunun yanında demografik faktörlerin gıda sektöründe yapılan plansız alışveriş üzerindeki farlılıkları incelenmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda geliştirilen anket formu, Trabzon ilinde kolayda örneklem yöntemi ile seçilen 400 kişi üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler ise SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, plansız alışveriş düzeyi demografik faktörlere göre anlamlı seviyede farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında, plansız alışverişin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi için yapılan regresyon sonucu da anlamlı bulunmuştur.
dc.description.abstractAs the consumption increases day by day, the demands and needs of the consumers are also increasing. Nowadays, consumers tend to shop in spite of their daily needs, with a sudden impulse to buy. Consumers sometimes make purchases by planning and sometimes unplanned. The fact that consumers tend to unplanned shopping, especially in the food sector, shows itself in previous studies. As a result of unplanned shopping, the satisfaction levels of consumers also vary.In this study, the effect of unplanned shopping in the food sector on satisfaction as well as the differences in demographic factors on unplanned shopping in the food sector were examined. The questionnaire form developed in line with the purpose of the study was applied to 400 people selected by convenience sampling method in Trabzon. The data obtained were analyzed with the SPSS statistical package program.As a result of the research, it was found that the level of unplanned shopping differs significantly according to demographic factors. In addition, the result of the regression made for the effect of unplanned shopping on customer satisfaction was found to be significant.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGıda sektöründe, tüketicilerin plansız satın alma davranışları sonrası memnuniyet düzeyleri: Trabzon ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeSatisfaction levels of consumers after unplanned buying behavior in the food sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-03
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10229060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid659842
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess