Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Recai
dc.contributor.authorSerinsu, Mehmet Enis
dc.date.accessioned2020-12-04T08:23:25Z
dc.date.available2020-12-04T08:23:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65817
dc.description.abstractAile hayatı eğitim açısından etkili bir kurumdur. Aile içerisinde büyüyen bireyin, en önemli ve en etkili çağı çocukluk dönemidir. Bu açıdan öğrenmenin istenilen bir şekilde gerçekleşebilmesi ve kişiliğin sağlam bir şekilde inşa edilebilmesi için çocukluk dönemindeki eğitim oldukça önemlidir. Bu dönemdeki eğitim yerinin aile olması buradaki eğitiminin önemini ortaya çıkarmaktadır. Çocuğa verilecek eğitimin, içeriğinin ve yönteminin nasıl olacağı; ayrıca bu eğitimin yerinin neresi olacağı gibi sorularla bu süreçte sıklıkla karşılaşılmaktadır. Bu nedenle bu soruların cevabı bu çalışmada cevaplandırılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma içerisinde çocuğun dini ve ahlaki gelişimi açısından eğitimin ne olacağı sorusuna din eğitimi, yerinin neresi olacağı sorusuna ise ev-aile ortamı cevap olarak verilebilir. Bu din eğitiminin yöntemi düşünüldüğünde ise sosyal öğrenme kuramı doğrultusunda modelleme kavramı ön plana çıkmaktadır. Okul öncesi dönemde anne-baba-çocuk arasında kurulan bağ din eğitimi imkânını olumlu yönde etkilemektedir. Bu tezin özgün tarafı, çocukluk dönemindeki din eğitimini değer eğitimi olarak ele alınması ve bu eğitimin sosyal öğrenme kuramı ile verilebileceğinin ortaya koymasıdır.Çalışmada birinci bölümde konunun temelini oluşturan dört kavram hakkında bilgi verilerek kavramsal çerçeve ortaya konulmuştur. İkinci bölümde ise değer eğitimi ve modelleme ilişkisi ortaya konulmuştur. Ayrıca değerlerin modelleme yoluyla öğretilmesinde dikkat edilecek ilkeler de belirtilmiştir. Üçüncü bölümde ise değer eğitimi ve modelleme ilişkisinin aile ortamı içerisindeki imkânı, yeri ve önemi incelenmiştir. Ailede sosyal öğrenme kuramı açısından değerler eğitimi incelenerek; bu kuram ailedeki değer eğitimine uyarlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca anne-babanın model davranışı sunarken kullanabileceği etkinliklere de yer verilmiştir.Araştırmada veri toplama tekniği olarak genel tarama modeli kullanılarak literatür/doküman incelemesi yapılmıştır. Mevcut literatür taranarak konu hakkında yazılmış makaleler, tebliğler, tezler ve ilgili kitaplar incelenmiş ve ortaya konulmuş görüşlere yer verilerek kavramlar açıklanmıştır.
dc.description.abstractFamily life is an effective institution in terms of education and teaching. The most important and the most influential age of the individual growing in the family is the childhood. In this respect, the education given in childhood is very important so that learning can be carried out in a desired way and personality can be built strongly. The fact that the place of education of in this period is given in the family reveals the importance of education in family. How the education of child, content and method will be given and the questions about the place of this education are frequently encountered in this process. Therefore, the answer to these questions was tried to be answered in this study. In this research, religious education can be given to the question of what will be the education in terms of the religious and moral development of the child, and home-family will be given to the question of where is place of this education. When the method of this religious education is considered, the concept of modeling comes into prominence in the accordance with social learning theory. The connection between the parents and children has a positive effect on the possibility of religious education in the preschool period. The original side of this thesis is asserting that religious education in childhood is given as value education and that this education can be given by social learning theory.In the first chapter, the conceptual framework is presented by giving information about four concepts that form the basis of the subject. In the second chapter, the relationship between value education and modeling is presented. In addition, the principles to be taken into consideration in the modeling of values are also stated. In the third chapter, the importance, place and possibility of the relationship between value education and modeling in family environment were examined. By studying the values education in terms of social learning theory in the family; this theory is tried to be adapted to the value education in the family. In addition, activities that parents can use while presenting model behavior are also included.In the research, literature/ document review was done by using general survey model as data collection technique. Articles, papers, theses and related books on the subject have been examined and the concepts have been explained by reviewing current literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAilede değer eğitiminde modelleme
dc.title.alternativeValue education with modelling in the family
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269807
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566361
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess