Show simple item record

dc.contributor.advisorYazgan, Hatice
dc.contributor.authorCebeci, Yildiz
dc.date.accessioned2020-12-04T08:21:58Z
dc.date.available2020-12-04T08:21:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65691
dc.description.abstractBu tezin amacı, AB'nin Tek Pazar hedefi doğrultusunda ortaya koyulan ve AB ortak politika alanlarından biri olan OUP'u incelemek, bu politika doğrultusunda uygulama alanlarında ve ülkelerde gözlemlenen gelişmeleri demiryolu sektörü özelinde değerlendirmektir. OUP kapsamına girebilecek birçok konuda hem bütün alt sektörlerde hem de üye ve aday ülkelerin her birinde gelişmeler kaydedilmiştir. Fakat bu uygulamalar ve yapılanmalar her bir sektör ve her bir ülke için farklı sonuçlar doğurmuştur. AB serbest pazarı ve ulaştırma bağlantıları açısından son derece öneme sahip olan Türkiye'de de AB OUP'u kapsamındaki benzer yapılanmalar ele alındığında aynı farklılıkların yaşanabileceği sonucuna varılmıştır. Tez çalışmasının temel varsayımı, AB OUP'unun devletlerin yapısal durumları ile açıklanabilecek farklı sonuçlar ortaya çıkararak istenilen başarıyı elde edemediği ve asıl hedefine ulaşmaktan uzak olduğuna yöneliktir. Bu da, OUP'un devletlerin ekonomik, sosyal ve kültürel koşullarının ön planda tutularak ele alınmasını gerektirmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to examine the Common Transport Policy (CTP), which has been introduced in line with the Single Market target of the EU as one of its common policy areas, and to assess the developments that have been achieved in the application areas based on this policy and observed in the countries accordingly with respect to railway sector. Many fields that can be included in the scope of CTP have made progress in all sub-sectors and each of EU member and candidate countries. However, these practices and reorganizations have led to different consequences for each sector and country. Considering the similar reorganizations in the scope of EU CTP in Turkey, which is highly important for the EU free market and transport connections, it has been concluded that the same differences can be experienced. The fundamental assumption of this study is that the EU CTP could not achieve the desired success by producing different outcomes, which can be represented by the structural organizations of states, and it is far from reaching its main target, which requires addressing CTP by focusing on the economic, social and cultural conditions of states.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleAvrupa Birliği ulaştırma politikası ve Türkiye üzerine etkileri
dc.title.alternativeEuropean Union's transport policy and its effects on Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentAvrupa Birliği ve Uluslararası Ekonomik İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational railroad transportation
dc.subject.ytmInternational maritime transport
dc.subject.ytmInternational air transportation
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmInernational road transportation
dc.subject.ytmRestructuring
dc.identifier.yokid10285053
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575520
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineUluslararası İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess