İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen 100 temel eser listesinde yer alan kitaplardaki söz dizimlerinin karşılaştırılması: Kilis örneği
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Mehmet | |
dc.contributor.author | Tenekeci, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656745 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Kilis şehir merkezinde on ayrı ilköğretim okulundaki 6. sınıf öğrencilerinin yazılarından 1529 cümle, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilköğretim ikinci kademe öğrencileri için belirlenen ?100 Temel Eser? listesinde yer alan 10 kitaptan da 1529 cümle olmak üzere toplam 3058 cümle söz dizimi açısından incelenerek edebi/ölçünlü söz dizimimizle öğrencilerimizin söz dizimi karşılaştırılmıştır. 3058 cümlede 151'i ortak olmak üzere toplam 614 farklı cümle kalıbı kullanımı tespit edilmiştir. Yedi bölümden oluşan çalışmada çeşitli açılardan karşılaştırılan,?100 Temel Eser? listesinden seçilen kitaplar ile İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin yazılarındaki cümlelerde kullanılan sözcükler listelenmiş ve kullanım frekansları belirlenmiştir. İlköğretim 6. sınıf seviyesi için öğrencilerin etkin olarak kullandıkları sözcüklerin belirlenmesi ve bunların kendileri için önerilmiş kitaplardaki sözcükler ile karşılaştırılması, öğrencilerin sözcük dağarcığı hakkında önemli bir veri sağlamaktadır. Çalışma sonucunda birçok açıdan ?100 Temel Eser? listesinden seçilen kitaplar ile ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin söz dizimlerinin benzerlik gösterdiği görülmüştür. Bu yönleriyle çalışma, Türkçenin yapı sağlamlığını ve zenginliğini açığa çıkaran çalışmalardan biri olmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, our student?s word order and our literary word order were collacated by examining 3058 sentence composed by 1529 sentence from primary sixth grade student?s writings in 10 different school of Kilis, 1529 sentence from ten books that are in `100 Main Books ` determined by MEB for second level of primary school. In 3058 sentence, totally 614 different sentence form usage of which 151 are copartner were determined. In the study composed of seven part ; the books chosen from 100 main books list and usage frequency, listing the word used in writings of sixth grade primary school students, determining words used effectively by sixth grade primary school students and the collacating of these with the books? words suggested for them provide an important data about their word capacity. At the end of the study, there are a lot of similarity between the books chosen amoung the `100 main books? list and word order of sixth grade primary school students. With this way, this study has become one of the most important studies that show us system solidity and richness of Turkish language. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen 100 temel eser listesinde yer alan kitaplardaki söz dizimlerinin karşılaştırılması: Kilis örneği | |
dc.title.alternative | Collacating the word order of primary school sixth grade student?s writing with the word order of the books that are in 100 main books determined by MEB: Example of Kilis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Sentence | |
dc.subject.ytm | Syntax | |
dc.subject.ytm | 100 basic works | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 405272 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 297945 | |
dc.description.pages | 288 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |