Show simple item record

dc.contributor.advisorKabacık, Mehmet
dc.contributor.authorAnlar, Adem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:24Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656743
dc.description.abstractBu araştırmada, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretim Programlarındaki kazanımların öğrencilere kazandırılma dereceleri, öğrencilerin sosyal bilgiler ile Türkçe derslerine karşı tutumları ve derslerdeki başarı düzeyleri arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evreni 2009?2010 Eğitim Öğretim yılında Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesinde bulunan dört adet resmi ilköğretim okulunda öğrenim gören altıncı sınıf öğrencileridir. Örneklemi ise bu okullarda altı ayrı şubede öğrenim gören 250 adet altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Faktör analizi sonuçları tutum ölçeklerinin tek boyutlu olduğunu doğrulamıştır. Türkçe tutum ölçeğinin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0.92, Sosyal Bilgiler tutum ölçeğinin 0.91 olarak bulunmuştur. Araştırmanın analizi t testi, F testi ve scheffe testleri kullanılarak yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda öğrencilerin, Sosyal Bilgiler ile Türkçe derslerine yönelik tutumlarında farklılıklar olduğu izlenmiştir. Ailelerin gelir seviyesi ve öğrenim düzeyi değişiminin öğrencilerin başarılarını ve Sosyal Bilgiler ile Türkçe dersine dönük tutumlarını anlamlı farklılıklar oluşturacak şekilde değiştirdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Başarı, Tutum, Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutum, Türkçe dersine yönelik tutum
dc.description.abstractThe degree of students' educational attainment of Social Studies and Turkish Language curriculum, students' attitudes towards Social Studies and Turkish Language Courses and the relationship between their achievement levels on these courses were tried to reveal in this study. Descriptive scanning model was used.Population of this study comprised sixth grade students of four public primary schools in Şehitkamil district of Gaziantep in 2009-2010 education year. The sample of this study constituted 250 sixth grade students of six different classes in these four primary schools. The results of factor analysis confirmed that attitude scales are unidimensional. Turkish Language Course attitude scale, Cronbach's alpha reliability coefficient was 0.92, Social Studies Course attitude scale, Cronbach's alpha reliability coefficient was 0.91. The analysis of this study was carried out by using T-test, F test and Scheffe test. As a result of this research, the differences were observed on the students' attitudes towards Social Studies and Turkish Language Courses. It was seen that the diversity of families' income and education level changed significantly achievement of students and their attitudes towards Social Studies and Turkish Language Courses.Key words: Achievement, Attitude, Attitude towards Social Studies Course, Attitude towards Turkish Language Course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ile Türkçe dersine yönelik tutumları ve bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeSixth grade students' attitudes towards social studies and Turkish language courses and the relationship between their achievement on these courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid408319
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid297944
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess