İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ile Türkçe dersine yönelik tutumları ve bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Kabacık, Mehmet | |
dc.contributor.author | Anlar, Adem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656743 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretim Programlarındaki kazanımların öğrencilere kazandırılma dereceleri, öğrencilerin sosyal bilgiler ile Türkçe derslerine karşı tutumları ve derslerdeki başarı düzeyleri arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evreni 2009?2010 Eğitim Öğretim yılında Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesinde bulunan dört adet resmi ilköğretim okulunda öğrenim gören altıncı sınıf öğrencileridir. Örneklemi ise bu okullarda altı ayrı şubede öğrenim gören 250 adet altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Faktör analizi sonuçları tutum ölçeklerinin tek boyutlu olduğunu doğrulamıştır. Türkçe tutum ölçeğinin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0.92, Sosyal Bilgiler tutum ölçeğinin 0.91 olarak bulunmuştur. Araştırmanın analizi t testi, F testi ve scheffe testleri kullanılarak yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda öğrencilerin, Sosyal Bilgiler ile Türkçe derslerine yönelik tutumlarında farklılıklar olduğu izlenmiştir. Ailelerin gelir seviyesi ve öğrenim düzeyi değişiminin öğrencilerin başarılarını ve Sosyal Bilgiler ile Türkçe dersine dönük tutumlarını anlamlı farklılıklar oluşturacak şekilde değiştirdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Başarı, Tutum, Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutum, Türkçe dersine yönelik tutum | |
dc.description.abstract | The degree of students' educational attainment of Social Studies and Turkish Language curriculum, students' attitudes towards Social Studies and Turkish Language Courses and the relationship between their achievement levels on these courses were tried to reveal in this study. Descriptive scanning model was used.Population of this study comprised sixth grade students of four public primary schools in Şehitkamil district of Gaziantep in 2009-2010 education year. The sample of this study constituted 250 sixth grade students of six different classes in these four primary schools. The results of factor analysis confirmed that attitude scales are unidimensional. Turkish Language Course attitude scale, Cronbach's alpha reliability coefficient was 0.92, Social Studies Course attitude scale, Cronbach's alpha reliability coefficient was 0.91. The analysis of this study was carried out by using T-test, F test and Scheffe test. As a result of this research, the differences were observed on the students' attitudes towards Social Studies and Turkish Language Courses. It was seen that the diversity of families' income and education level changed significantly achievement of students and their attitudes towards Social Studies and Turkish Language Courses.Key words: Achievement, Attitude, Attitude towards Social Studies Course, Attitude towards Turkish Language Course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ile Türkçe dersine yönelik tutumları ve bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Sixth grade students' attitudes towards social studies and Turkish language courses and the relationship between their achievement on these courses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 408319 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 297944 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |