Show simple item record

dc.contributor.advisorErol, Mehmet
dc.contributor.authorOruç, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:24Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:24Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656741
dc.description.abstractHatay İli, Dörtyol İlçesine bağlı Yeniyurt Kasabası Yeniyurt İlköğretim Okulu, ilköğretim ikinci kademe 7. Sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmede bilmecelerin katkısı araştırılmıştır. Seçilen 11 bilmece doğrultusunda öğretilmesi amaçlanan 13 kelime belirlenmiştir. Bu kelimeler Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun 19.04.2007 tarih ve 72 sayılı kurul kararıyla 2007-2008 öğretim yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle okutulacak ders kitabı olarak kabul edilen İlköğretim 7. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan Millî Kültür Temasına göre belirlenmiştir.Araştırmanın kuramsal temellerini oluşturmak için literatür taraması yapılarak bilmeceler belirlenmiştir.Uygulamalı bir araştırma olan bu çalışmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan kelimeler formu kullanılarak toplanmıştır. Kelimeler formu 13 kelimenin bir kâğıda yazılmasıyla hazırlanmış ve çoğaltılarak öğrencilere dağıtılmıştır. Öğrencilerden kelimelerin karşısına anlamlarını yazmaları ve bu kelimeleri, anlamlarına uygun olarak, cümle içinde kullanmaları istenmiştir. Örnekleme alınan ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine öğretilmesi amaçlanan 13 kelimeden oluşan kelimeler formu, deneysel işlemden önce ve sonra olmak üzere öntets-sontest şeklinde uygulanmıştır.Çalışmanın sonunda öntets ve sontest arasındaki puan farkı anlamlı bulunmuş ve öğrencilere bilmecelerle kelime öğretilebilineceği gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Kelime Öğretimi, Bilmeceler, Çoklu Zekâ, Yapılandırmacı Yaklaşım
dc.description.abstractThis research has been made to improve the students? vocabularies who study in Yeniyurt Primary School in Dörtyol, Hatay. The research has been decided according to 11 riddles. The words, which are decided for research, have been prepared according to National Culture Theme in the seventh grade of Turkish lesson in 2007.In the research, the literature survey has been made. The riddles taken from research have been beneficial. In the analysis of data, it has been used percentage calculation and arithmetic average.The data of the research has been collected from using the form. The form has been prepared by writing 13 words and delivered to the students. The students have been requested to write the meanings the counter parts. This from has been applied twice: Before and after teaching 13 words. At the end of the study found meaningful difference in scores between pretest and posttest and observed that the students can learn word riddles.Key words: Literature Teaching, Words Teaching, Riddles, Multiple Intelligence, Constructivism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilmecelerin kelime öğrenimine etkisi: Hatay ili Dörtyol ilçesi Yeniyurt İlköğretim Okulu örneği
dc.title.alternativeThe effect of riddles on vocabulary learning: An example of Primary School Yeniyurt, Hatay/Dörtyol
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRiddles
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid409008
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid297942
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess