Bilmecelerin kelime öğrenimine etkisi: Hatay ili Dörtyol ilçesi Yeniyurt İlköğretim Okulu örneği
dc.contributor.advisor | Erol, Mehmet | |
dc.contributor.author | Oruç, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656741 | |
dc.description.abstract | Hatay İli, Dörtyol İlçesine bağlı Yeniyurt Kasabası Yeniyurt İlköğretim Okulu, ilköğretim ikinci kademe 7. Sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmede bilmecelerin katkısı araştırılmıştır. Seçilen 11 bilmece doğrultusunda öğretilmesi amaçlanan 13 kelime belirlenmiştir. Bu kelimeler Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun 19.04.2007 tarih ve 72 sayılı kurul kararıyla 2007-2008 öğretim yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle okutulacak ders kitabı olarak kabul edilen İlköğretim 7. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan Millî Kültür Temasına göre belirlenmiştir.Araştırmanın kuramsal temellerini oluşturmak için literatür taraması yapılarak bilmeceler belirlenmiştir.Uygulamalı bir araştırma olan bu çalışmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan kelimeler formu kullanılarak toplanmıştır. Kelimeler formu 13 kelimenin bir kâğıda yazılmasıyla hazırlanmış ve çoğaltılarak öğrencilere dağıtılmıştır. Öğrencilerden kelimelerin karşısına anlamlarını yazmaları ve bu kelimeleri, anlamlarına uygun olarak, cümle içinde kullanmaları istenmiştir. Örnekleme alınan ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine öğretilmesi amaçlanan 13 kelimeden oluşan kelimeler formu, deneysel işlemden önce ve sonra olmak üzere öntets-sontest şeklinde uygulanmıştır.Çalışmanın sonunda öntets ve sontest arasındaki puan farkı anlamlı bulunmuş ve öğrencilere bilmecelerle kelime öğretilebilineceği gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Kelime Öğretimi, Bilmeceler, Çoklu Zekâ, Yapılandırmacı Yaklaşım | |
dc.description.abstract | This research has been made to improve the students? vocabularies who study in Yeniyurt Primary School in Dörtyol, Hatay. The research has been decided according to 11 riddles. The words, which are decided for research, have been prepared according to National Culture Theme in the seventh grade of Turkish lesson in 2007.In the research, the literature survey has been made. The riddles taken from research have been beneficial. In the analysis of data, it has been used percentage calculation and arithmetic average.The data of the research has been collected from using the form. The form has been prepared by writing 13 words and delivered to the students. The students have been requested to write the meanings the counter parts. This from has been applied twice: Before and after teaching 13 words. At the end of the study found meaningful difference in scores between pretest and posttest and observed that the students can learn word riddles.Key words: Literature Teaching, Words Teaching, Riddles, Multiple Intelligence, Constructivism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilmecelerin kelime öğrenimine etkisi: Hatay ili Dörtyol ilçesi Yeniyurt İlköğretim Okulu örneği | |
dc.title.alternative | The effect of riddles on vocabulary learning: An example of Primary School Yeniyurt, Hatay/Dörtyol | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Riddles | |
dc.subject.ytm | Constructivist learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 409008 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 297942 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |