Yoksulluğun eğitim başarısı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Yaşar, Muhammet Ruhat | |
dc.contributor.author | Patir, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656739 | |
dc.description.abstract | Yoksulluk insanlık tarihi boyunca varola gelmiş günümüzde de önemi koruyan ve birden fazla boyutu olan bir sorundur. En genel anlamıyla yoksulluk yeterli kaynak ve gelir sahibi olamama durumudur. İster gelişmiş, ister gelişmemiş ülkeler olsun her devlet bu sorunla karşı karşıyadır. Bireyin, toplumun alt sınıfında doğması ve yaşaması onun tüm yaşam çizgisi üzerinde etkili olmaktadır. Yoksulların kader olarak adlandırdıkları bu olay ekonomik anlamda gelir eşitsizliğinden ve kaynakların eşit olarak paylaşılmamasından kaynaklanmaktadır. Ekonomik eşitsizlik toplumsal sınıfların ortaya çıkmasına ve bu sınıflar arası sosyal mesafenin oluşmasına neden olmaktadır. Toplumsal sınıflar arası geçişler ise eğitimle veya gelirin artması ile yaşanabilmektedir. Eğitime ulaşma, başarı veya okula devam edebilme yoksulluk tarafından belirlenmekte hem de yoksulluk sürecini yeniden belirlemektedir. Bu süreç içerisinde birey eğitim alarak içinde bulunduğu sosyal sınıftan bir üst sosyal sınıfa çıkabilmekte veya eğitim almayarak daha alt bir sosyal sınıfa düşebilmektedir. Eğitimin gizil amaçlarından birisi de aslında toplumsal eşitliği sağlamak ve her insana kendini gerçekleştirme olanağını sunmaktır. Bu çalışmamızda toplumun alt sosyal sınıflarında yaşayan yani yoksul ailelerin çocuklarının eğitim yaşamları boyunca karşılaştıkları sorunlar ve yaşamak zorunda oldukları bu olgunun okul başarıları üzerine etkilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Çalışmamızda 3 farklı okuldan öğrenciler seçilerek bu öğrencilerin yaşadıkları ortamdan ne ölçüde etkilendikleri ve bu öğrencilerin zihniyet yapıları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Yoksulluğun çocuklar üzerinde yaratmış olduğu etkileri ortaya koymak için öğrencilere anket uygulanmış ancak nicel verilerin yüzeysel olması sebebiyle mülakat ve olgu incelemesi gibi yöntemlerden elde edilen nitel verilerden yararlanılarak derinlemesine bir inceleme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler:, Eğitim, başarı, yoksulluk, zihniyet yapısı, sosyal sınıf | |
dc.description.abstract | Poverty is a multi-dimensional issue which has been going on since the very beginning of the history of mankind and which is still important today. In the most general and the simplest sense poverty is having lack of a sufficient fund or income. Whether in developed or indeveloped countries every goverment is faced with this problem at a certain extent. For an individual, tobe born and to live in a lower class of society have influence upon his/her whole life-line. And, this fact which ? the poor? name as ?destiny? is due to the unequal sharing of the resources. Inequality of incame gives birth to both the emergence of social classes also the increase on the social distance between those classes. On the other hand, transitions among the social classes can be possible through getting an akademical education or with a rising incame. Access to education, success and being able to attend to a school are both determined by powerty; and they re-determine the process of poverty. During this process , an individual may skip up to a higher social class by receiving education or may fall down to a lower social class by having lack of education. One of the ulterior motives of education is also, to abtain social equality and to give each individual the ppurtunity for self-actualization. In this fieldwork, it was aimed to expose the problems faced during their educational life, by the children from the lower classes of the societ, that is the say, the children from ?poor? families; and also to expose what effects this fact they have to live with, makes on their lives. In our study, by picking some students from three different schools, it was aimed to discover to what extent these students were influenced by the environment they live in and to discover their mentalities. The students were conducted a survey in order to reveal the effects that ?poverty?had made on them but, because the quantitive data of the survey turned out to be too abstract, a deep study was made by using the methods ? oral interview? and ?case study?, which are more suitable for getting quantitive data.Key Words: Educatioan, success, poverty, mentalities, social class | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yoksulluğun eğitim başarısı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | Impact of poverty on educational achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Poverty | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Opportunity unequality | |
dc.subject.ytm | Opportunity equality | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 408330 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 297943 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |