Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Nihat
dc.contributor.authorBayram, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:22Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:22Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656727
dc.description.abstractYeni Sosyal Bilgiler Programı'nda geleneksel olarak kullanılan öğretme-öğrenme ve değerlendirme yaklaşımlarına ek olarak alternatif öğrenme-öğretme ve ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yer verilmiştir.2005?2006 eğitim öğretim yılından itibaren yenilenen Sosyal Bilgiler Programı'nda yer alan alternatif ve ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin öğretmenlerin yeterince bilgi sahibi olmadıkları ve bu nedenle bu teknikleri derslerinde yeterince etkili bir şekilde kullanamadıkları bilinmektedir. Bu araştırma ile sosyal bilgiler dersini veren öğretmenlerin hem alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili görüşleri hem de bu tekniklerin ne boyutta kullanıldığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Araştırmada çalışma alanı olarak, Kilis il merkezi ve ilçeleri İlköğretim okullarında görev yapan, 1. ve 2. kademede sosyal bilgiler dersini okutan öğretmenleri alınmıştır. Belirlenen örnekleme araştırmacı tarafından geliştirilen bir görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen bulgulardan ilköğretim 1. ve 2. kademe sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanmaları konusundaki görüşlerinin cinsiyet, hizmet yılı değişkenlerine göre farklılık gösterdiği, eğitim durumlarına göre ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerce en çok tercih edilen tekniklerin genelde klasik ölçme ve değerlendirme teknikleri olduğu; alternatif teknikler arasında proje, performans değerlendirme, portfolyonun sıklıkla kullanılmadığı anlaşılmıştır. Alternatif ölçme- değerlendirme tekniklerinin kullanımında en büyük problemin zaman yetersizliği ve sınıf mevcudunun fazlalığı olduğunu belirtmişlerdir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara dayanarak; okullarda sınıf mevcutlarının azaltılması, ders saatlerinde artırım yapılması, öğretmenlere alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleriyle ilgili hizmet içi eğitim verilmesinin bu tekniklerin kullanılmasında katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Ölçme ve Değerlendirme, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Nitel Araştırma, Tutum
dc.description.abstractIn the new social sciences programme, alternative teaching learning and measurement approacheshas been given in addition to classical Teaching - learning approac hes.It's known that teachers doesn't have enough knowledge about the social sciences programme which has been renewed beginning from 2005-2006 academic year,and therefore ,they can't use these techniques in their classes. In this research it's aimed to reveal both the thoughts of social sciences teachers about alternative measurement and evaluation techniques and how they use these techniques.In the research, first and second degree teachers which are working in Kilis provincial center and counties are taken as research area. A survey has been applied to the specified sampling by the researcher. From the acquired findings, the use of alternative measurement and evaluation techniques shows variety according the sex and experience period of teachers, but doesn't show any variety according their educational level. It?s learned that classical measurement and evaluation techniques are mostly preferred by teachers and alternative techniques such as Project and performance evaluation and portfolio are rarely used by teachers. It is pointed that the main problem in using the alternative techniques are the lack of time and overage in the numbers of students in classrooms. In terms of the result of the research, decreasing the numbers in the classrooms, increasing the teaching periods, giving in-service training about the alternative techniques to the teachers are going to give benefit to the usage of the techniques.KEYWORDS:Social studies , Measurement and evaluation , alternative measurement and evaluation techniques, qualitative research, attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde alternatif ölçme değerlendirme yöntemi olarak portfolyo (öğrenci ürün) dosyası, performans ve proje görevi uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeSocial studies as an alternative method of assessment portfolio (student product) file, task performance and project evaluation of treatment perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPortfolio technique
dc.subject.ytmPerformance task
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmProjects
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid444208
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326883
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess