Show simple item record

dc.contributor.advisorArslantaş, H. İsmail
dc.contributor.authorYildiz, Mehmed Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:21Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:21Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656715
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkçe Öğretmenliği lisans programında yer alan `Öğretmenlik Uygulaması` dersinin, öğretmen adaylarına Türkçe öğretmeni yeterliklerini kazandırmada etkisini araştırmak; uygulama öğretim elemanlarının ve uygulama öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması dersi hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Bu amaçla öğretmen adayı anket formu, uygulama öğretim elemanı görüşme formu ve uygulama öğretmeni görüşme formu kullanılmıştır. Ayrıca araştırma konusuyla ilgili gözlem yapılmıştır.Araştırma, genel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Sayısal verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine başvurulmuştur. Çözümlenen veriler; aritmetik ortalama, t-testi, anova analizinden yararlanılarak yorumlanmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda; Öğretmenlik Uygulaması dersinin Türkçe öğretmeni yeterliklerinin kazandırılmasında genel anlamda yeterli etkisinin olduğu, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına yaptıkları rehberliğin ise yetersiz kaldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenleri, Öğretmenlik Uygulaması dersinin daha başarılı geçmesine dair görüşlerini bildirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen yeterlikleri, Öğretmenlik Uygulaması, öğretmenadayı, uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni
dc.description.abstractThe main purpose of this study, Teacher Training in Turkish licensing program `Teaching Practice` course, teacher candidates, Turkish teacher competence to investigate the effect of the correct knowledge, application and implementation of the teaching staff teachers to determine their opinions and thoughts on Teaching Practice course. For this purpose, the teacher candidate questionnaire, application form, call the instructor and teacher interview form was used. In addition, observations were made on the subject of research.Research, a study of the general screening model. The study group, University Teachers Rifat Kilis on December 7 last year students are part of the Faculty of Education Teacher Training in Turkish. Numerical analysis of the data used in the SPSS 17.0 package program. Quantitative analysis of the data, the arithmetic mean and standard deviation values were consulted. The resolved data, the arithmetic mean, t-test, ANOVA analysis was interpreted using. Qualitative data were evaluated by analyzing the content.Of the research, Teaching Practice course in general, sufficient effect of bringing the Turkish teacher competence, teaching practice student teachers and practicing teachers in their guidance to the results achieved are insufficient. In addition, the application of teaching and practicing teachers, Teaching Practice course provided their views on a more successful pass.Key Words: teacher qualifications, Teaching Practice, Teacher candidate, the application of teaching staff, teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenliği lisans programında yer alan `öğretmenlik uygulaması` dersinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeTurkish teacher teaching practicum course in the graduate program evaluation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPractice of teaching lessons
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid423285
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326880
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess