Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Ali
dc.contributor.authorEsen, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:19Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656695
dc.description.abstractKöy Enstitüleri, Cumhuriyet tarihindeki toplumsal değişikliklere etkileri ve bu etkilerin günümüze yansımaları bakımından önemlidir. Cumhuriyetin kurulduğu yıllarda okuma yazma oranı %5 bile değildi. Neredeyse tüm Anadolu okulsuz ve öğretmensiz durumdaydı. Bunun yanında nüfusun %80'lik bölümü köylerde ikamet etmekteydi. Özveriyle öğrenci yetiştirecek köy öğretmenleri yetiştirilmesi, Cumhuriyetin kurulması kadar önem arz etmekteydi. Öğretmen yetişmesi esas alınan sistem ile sıfırdan başlanan eğitim, Türkiye Cumhuriyetinin geleceğine yön vermesi açısından son derece önemli olmuştur.
dc.description.abstractThe effects of social changes and the history of the village Institutes of the Republic to the present reflections of these effects is important. In recent years, the Republic has established literacy was not even 5%. There weren't teacher and school in Anatolia. In addition, 80% of the population resided in villages of part. The establishment of the Republic was important but it was necessary in the training of students. The teacher started from scratch with the underlying system of education, the development of Turkey Republic has been crucial to the future direction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleKöy enstitüleri
dc.title.alternativeVillage institutes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10007770
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446774
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess