Show simple item record

dc.contributor.advisorTürer, Osman
dc.contributor.authorKaracif, Mücahit
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:18Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:18Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656691
dc.description.abstractMevlânâ Celâleddîn-i Rûmî tarafından kurulan Mevleviyye Tarikatı, başlangıçta âdâb ve erkânı belirlenmiş ve tekke düzeni kurulmuş bir tarikat değildi. Tarikat adı altında kurumsallaşması, oğlu Sultan Veled ile başlamış, Osmanlılar döneminde zirveye ulaşmıştır. Selçuklu ve Osmanlı Dönemi?nde toplumun sosyal, siyasî, iktisadî ve kültürel hayatında büyük rol oynayan Mevlevîlik, günümüzde Hazreti Mevlânâ?nın eserleri ile hem ülkemizde, hem de yurt dışında geniş kesimlerce tanınmış ve kabul görmüştür. Kilis Mevlevîhânesi, 1543 yılında Kilis Mütesellimi Ali Ağa tarafından yaptırılmıştır. Antep-Halep, Antep-Hatay yolu üzerinde bulunması ve Hicaz?a açılan önemli çıkış kapılarından biri olması sebebiyle tarih boyunca bir `Menzil Zaviyesi? olarak önemli fonksiyona sahip olmuştur. Kilis Mevlevîhânesi?nden günümüze sadece Semâhâne kısmı ayakta kalabilmiş ve mescit olarak kullanılmaktadır. 2005 yılında Kilis `te kurulan Kilis Mevlevîhânesi?ni Yaşatma ve Kültür Derneği yaptığı etkinliklerle Mevlevîlik Kültürü?nü tanıtmak için çalışmalar yapmaktadır.Anahtar kelimeler: Mevlânâ, Mevlevîlik, Kilis Mevlevîhanesi.
dc.description.abstractThe Mawlawi sect was founded by Mevlana Celalettin Rumi and its rules and conventions were not originally specified in its earlier stage as a lodge order. Its institutionalization as a religious order has started at the time of Mevlana?s son, Sultan Walad, and reached its peak during the Ottoman period. Mawlawism played a major role in social, political, economic, and cultural life of society during Seljuk and Ottoman period. It is now well-known and has wide spread acceptance both in Turkey and abroad by the works of Mevlana. Kilis Mevlevihanesi was built by Kilis deputy governor Ali Agha in 1543. Kilis Mevlevihanesi had an important function and operating corner because of being on the way of Gaziantep- Aleppo and Gaziantep-Hatay, which were the opening gates to Hijaz. The only surviving part of the Kilis Mevlevihanesi to present is Semahane (Whirling Hall) and it is now being used as a masjid. Established in 2005, Kilis Mevlevihanesi Memorial and Cultural Association has been working on promoting the culture of the Mawlawism.Key Words : Mevlana,Mawlawism,Kilis Mevlevihanesien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleMevlevîlik ve Kilis Mevlevîhânesi
dc.title.alternativeMawlawi̇sm and the Ki̇li̇s Mevlevi̇hanesi̇
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10020381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376701
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess