Dini hikâye ve menkıbelerin ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde kullanımı
dc.contributor.advisor | Türer, Osman | |
dc.contributor.author | Karabela, Davut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656674 | |
dc.description.abstract | Dini hikâye ve menkıbeler toplum tarafından her dönemde ilgiyle dinlenilen ve içerisinden öğütler çıkarılan çeşitli sözlü ya da yazılı ürünlerdir. Bu özelliğinden dolayı din eğitimi ve öğretiminin her kademesinde oldukça fazla kullanılmaktadır. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersleri ilköğretim çağı öğrencileri için dini bilginin bir bölümünün öğrenildiği yerler olmasından ötürü bu derslerde de kullanılmaktadır. Öğrencilerin yaş gruplarının hikâye dinlemeye diğer yaş gruplarındaki insanlardan daha fazla açık olmasından dolayı bunun avantaja dönüştürülmesi gerekmektedir. Kur'an-ı Kerim'in de kıssaları anlatarak Müslümanlara bir yöntem göstermesinden dolayı derslerimizde dini hikâyeleri ve menkıbeleri kullanmak önemli bir hale gelmiştir. Yalnız, bunları kullanırken hangi yöntem ve tekniklerin kullanılacağı hususu önemlidir. Derslerin plânlama aşamasında bu hususların dikkatle incelenmesi ve derse iyi bir hazırlığın yapılması gerekir. Gelişigüzel bir şekilde kullanmak ders içerisindeki hedef davranış ve kazanımlara ulaşmayı güçleştirecektir. Tez çalışmamızda, dini hikâye ve menkıbelerin ders içerisinde kullanılması gerektiği belirtilmekle beraber hangi yöntem ve tekniklerin ders işleniş aşamasında kullanılabileceği önerilmiştir. Çalışmanın sonunda verilen ders işleniş örnekleriyle birlikte ortaya konulan düşünce ifade edilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Religious stories and legends are spoken or written products which have been listened by the society with a great interest all the time and produced moral lessons for society. Because of this feature, they are used widely in all levels of the Religious Culture and Moral Education classes. Since Religious Culture and Moral Education classes are part of the religious knowledge given in primary education, they are being used in these classes as well. Young students are more open to listen stories than other age groups, thus, this fact should turned into advantages. .As a method, the Holy Quran is also telling parables to educate Muslims, so, usage of the religious stories and legends in the classes became very important. However, what technics and methods should be utilized is an important task. Those features should be examined carefully and a good preparation for lessons are necessary in the planning stage of lessons. Usage of those technics and methods indiscriminately in courses will make difficult to reach target behaviour and achievements. In our thesis, it is indicated that religious stories and legends should be used ın the courses, and what technics and methods could be utilized during the classes are advised. Our opinions have been expressed by examples of the lesson practices given at the end of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dini hikâye ve menkıbelerin ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde kullanımı | |
dc.title.alternative | Usage of the religious stories and legends in the classes of religious culture and moral values in primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | Religious teaching | |
dc.subject.ytm | Religious culture | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.subject.ytm | Narratives | |
dc.subject.ytm | Menkıbe | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10041063 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376713 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |