Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Mehmet Diyaddin
dc.contributor.authorÖztürk, Bilal Cesur
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:15Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656664
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okullarda görev yapan yöneticilere ve öğretmenlere göre, okul yöneticilerinin yönetim stillerini ve değerlerini belirlemek ve buradan hareketle öneriler geliştirmektir. Bu araştırma tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada Kilis İli Merkez İlçede görev yapan 96 okul yöneticisine ve 568 öğretmene, Yönetim Stilleri Anketi ve Portre Değerler Ölçeği olmak üzere iki anket uygulanmıştır. Anketlerde kişisel bilgileri sorgulayan sorular da yer almaktadır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Toplanan verilerin çözümünde yüzde (%), aritmetik ortalama (x) ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında öğretmenlere göre, okullarında orta seviyede destekçi, koruyucu ve birlikçi yönetim stilleri uygulanmaktadır. Buna karşın yine öğretmenlere göre, okullarında az derecede yetkeci ve başıboş yönetim stilleri uygulanmaktadır. Öğretmenlerin yönetim stillerinin geneline ilişkin algıları yalnızca branş açısından farklılaşmış; yönetim stilleriyle diğer demografik özellikler açısından belirgin bir farklılık görülmemiştir. Araştırmaya katılan okul yöneticilerinin önemli gördükleri ilk beş değer sırası ile `evrensellik, güvenlik, iyilikseverlik, uyma ve özyönelim` değerleridir. Okul yöneticilerinin, değerlerin geneline ilişkin algıları yalnızca branş açısından farklılaşmış; değerlerle diğer demografik özellikler açısından belirgin bir farklılık görülmemiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine management styles and values of the school administrators according to the opinions of the teachers and the school administrators and thus make suggestions regarding the variables.The research was performed by using survey model. In the research two questionnaires, 'Management Styles Questionnaire' and 'Portrait Value Scale' have been administered to 96 school administrators and 568 teachers, who work in the central district of Kilis. In the questionnaires, the questions are about personal information. When analyzing the data, the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) was used. In analysis of the collected data, percentage (%), means (x), t-test have been used.Results of the research indicate that; according to the teachers, a medium level of supportive, preventive and corporative management styles are applied at their schools. However, a low level of authoritive and uncontrolled management styles are applied at their schools. Teachers' perceptions of general management styles do vary only in terms of branch; however, a significant difference between the management styles and the other demographic characteristics hasn't been seen.The top five values according to school administrators in the rank order of importance are `universalism, security, benevolence, confirm and self-direction`. School Administrators' perceptions of general values do vary only in terms of branch; however, a significant difference was not detected between the values and the other demographic characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin yönetim stilleri ve benimsedikleri değerlerin incelenmesi: Kilis ili örneği
dc.title.alternativeDescribing school administrators' management styles and values: The case of Kilis province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmManagement styles
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10029014
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376714
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess