Cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yaşar, Muhammet Ruhat | |
dc.contributor.author | Koyuncu, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:12Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656642 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada cumhuriyetten günümüze kadar geçen dönem boyunca gerçekleştirilen Sosyal Bilgiler öğretim programlarının amaçları ve içeriği, toplumun istemlerine uygun düzenlenip düzenlenmediği, öğretim programları arasında bir ilerleme olup olmadığı üzerinde durulmuş ve konuların seçilmesinde dönemlere göre farklılaşan içeriklerin toplu bir analizi yapılarak değerlendirmesi yapılmıştır. Cumhuriyetin ilanından günümüze Sosyal Bilgiler öğretim programları dönemin ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak zaman zaman değiştirilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan günümüze geliştirilen ilköğretim müfredatlarında olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersi müfredatları da ya Eğitim Şuraları gibi eğitim kurullarının ya doğrudan yabancı eğitim danışmanlarının ya da dışsal faktörlerin etkisiyle yapıla gelmişlerdir. Tüm bu değişimler neticesinde Sosyal Bilgiler dersi dönemin şartlarına ve egemen düşüncelerine göre gelişim göstermiş bu arada toplumun değişen beklentilerine cevap verme gayreti içinde olmuştur. Ayrıca cumhuriyet öncesinde çıkarılan Tarih, Coğrafya ve Yurt Bilgisi derslerinin Osmanlıca kapak veya bazı sayfaları teze alınmış ve günümüz Türkçesine çevrilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türk Eğitim Tarihi, Sosyal Bilgiler Dersi, Sosyal Bilgiler Programı. | |
dc.description.abstract | This study was performed during the last period to the present day from the Republic social studies teaching aims and content of their programs, the society has been edited according to the prompts, curriculum is a mellowed and issues on whether progress was chosen over an aggregate of differentiating content, per time period analysis is made of the assessment. The proclamation of the present day social sciences teaching programs in accordance with the needs and expectations of the period has been amended from time to time. Developed to the present establishment of the Republic of Turkey as in social studies in elementary curriculum classes are either training or education, such as boards Prepare foreign direct influence of external factors on educational consultants or they do. All these changes as a result of the Social conditions of the period and dominant thinking Social Studies lessons according to the changing expectations of society, meanwhile, showed the development of response has been in the effort. Also prior to The extracted from the Republic, geography and International class of Ottoman cover or some pages were taken and translated from Sacrificing today Taylor.Key Words: Turkish History Of Education, Social Studies Lesson, Social Studies Program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investi̇gati̇on of curri̇culum contents of soci̇al studi̇es i̇n educati̇on from declarati̇on of Turki̇sh Republi̇c to the present day | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 10073749 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415934 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |