dc.contributor.advisor | Cide, Ömer | |
dc.contributor.author | Bozkurt, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656578 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine karşı görüşlerini tespite dönük bu çalışmamızı, Gaziantep ilinin Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde bulunan üç devlet okulunda öğrenim görmekte olan 5. ve 8. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirdik. Araştırmaya katılan öğrenci sayısı toplamda 200'dür. Bu 200 öğrenciden, 47'si erkek 53'ü kız olmak üzere 100 öğrenci 5. sınıf, 49'u erkek 51'i kız öğrenci olmak üzere 100 öğrenci de 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Her iki sınıf bazında da bu öğrenciler belirlenirken beş farklı öğretmenin 20 öğrencisine uygulanması hususuna riayet edilerek çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda toplamda 9 ayrı öğretmenin öğrencileri üzerinde çalışmamız uygulama alanı bulmuştur. Görüşme formu içerisinde 23 soru bulunmaktadır. Tabii ki ilgili değerlendirmelerimizi de yine bu çerçevede kalarak dile getirdik. Çalışmamız, görüşme formuna verilen cevaplarla ilgili değerlendirmelerimizin yer aldığı ikinci bölümden önce evvela kısa bir giriş, ardından konumuzla ilgili bulunan kavramların açıklamalarına yer verildiği ve bu bağlamda eğitim, öğretim, din eğitimi, tutum, gelişim ve çocuklarda dini gelişim özellikleri gibi mevzuların yer aldığı bir ilk bölüm kurgulanmıştır. Ayrıca görüşme formunun yorumu, öğrencilerine görüşme formu uygulanan öğretmenlerimizin de görüşleri alınarak, öğrencilerin yazılı kâğıtlarında sergiledikleri performansları ve ders içi etkinliklerdeki performanslarının karşılaştırılması da çalışmada yer almıştır.Araştırma verilerine göre öğrencilerin özellikle yaş düzeylerinin artmasıyla derse ve konulara karşı olan tutumlarının farklılaştığı, ayrıca cinsiyet, farklı sosyoekonomik yapıya sahip olmaları, farklı öğretmenin öğrencileri olma açısından da bazı durumlarda farklılaşma olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Tutum, Dini Tutum, Gelişim, Dini Gelişim. | |
dc.description.abstract | We carried out this study to ascertain students' attitudes towards the subjects of Religious Culture and Moral Knowledge lesson on 5th and 8th grade students who are studying in three state schools located in Şahinbey and Şehitkamil districts of Gaziantep province. The total number of students participating in the interview form is 200. These 200 students consisted of 100 students who are 5th grade-47 of the students are male, 53 of there are female and 100 students who are 8th grade- 49 of the students are male, 51 of them are female. While selecting the students for both classes, the study was carried out by observing the application of five different teachers to 20 students. In this direction, our questionnaire study found application area an students of a total of 9 different teachers. There are 23 questions in the questionnaire. Of course, we expressed our related evaluatrans by staying in this frame. The study included interview formquestion, statistical determination of given answers, a brief introduction before the second part in which our respective assesments took place and explanations of concepts that are related to our topic. In this regard, the first chapter in which the topics such as education, teaching, religious educution, attitude progress and religious improvement features of children take place, has been edited. In additran, by taking the questionnaire inputs and the opinions of the teachers whose students were applied to the questionnaire, we made a comparison between the performances of the students on the written papers and the performances in the classroom activities, subsequently, our study was ended with the result part. According to research data, the attitudes of the students to the lessons and the subjects differ, especially with the increase of the age levels and also differentiation has been detected in some cases in term of gender, different socioeconomic structure and being student of different teachers.Key Words: Religious Education, Attitude, Religious Attitude, Progress, Religious Progress | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul (5. ve 8. sınıf) öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine karşı görüşlerinin değerlendirmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the students of the secondary school (5th and 8th years) against religious culture and moral knowledge | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-02 | |
dc.contributor.department | İdkab Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Religious culture and moral knowledge lesson | |
dc.subject.ytm | Development properties | |
dc.subject.ytm | Religious development | |
dc.subject.ytm | Religious conducts | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 10216502 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529607 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |