Show simple item record

dc.contributor.advisorBiçer, Nurşat
dc.contributor.authorKatranci, Figen
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:03Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656569
dc.description.abstractGelişen dünyamızda bireyin bilgiye ulaşmasındaki önemli etkenlerden biri okumadır. İnsanoğlunun temel ihtiyaçlarından biri olan okuma eylemi, çocukluktan başlayıp yaşam içerisinde süreklilik kazanarak alışkanlığa dönüşmektedir. Bunun olması için de küçük yaşlardaki okuma eğitimi çok önemlidir. Araştırmanın amacı ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumları ile okuma alışkanlığının geliştirilmesine yönelik yapılan etkinliklerin yeterliliğinin belirlenmesidir. Bu amaçla 30 öğrenciden oluşan deney grubu ve 25 öğrenciden oluşan kontrol grubu ile karma araştırma yöntemiyle bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Demografik Bilgi Formu ve Okumaya İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi, ANOVA ve İlişkili Örneklem T-Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda etkinlik süreci sonrasında deney grubunda yer alan öğrencilerin beklenildiği gibi kitap okumaya ilişkin tutumunun etkinlik öncesine göre olumlu yönde yükseldiği görülmüştür. Araştırma sonucunda etkinlik süreci sonrasında kontrol grubunda yer alan öğrencilerin kitap okumaya ilişkin tutum düzeylerinin anlamlı bir farklılık göstermediği gözlenmiştir.Araştırma sonucunda kontrol grubu öğrencilerinin ön test sonuçları ile deney grubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık olmasından ötürü çalışma bulguları uygulanan etkinliklerin belli oranlarda faydalı olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Alışkanlığı, Okuma Etkinlikleri, Tutum. 
dc.description.abstractIn our developing world, reading is one of the most important factors which helps individuals to access information. Reading activity is a fundamental need of human beings and it starts from childhood, gains continuity and thus becomes a habit. That is why reading education at younger ages is substantial.The aim of this study is to determine the attitudes of 5th grade students in reading and the adequacy of activities to improve reading habits. For this purpose, an mixed method study was conducted with a control group consisting of 25 students and an experimental group of 30 students. Socio-demographic information form and Attitude-Related Attitude Scale were used for data collection. Independent Sample T-Test, ANOVA and Related Sample T-Test were used for data analysis.As a result of the study, it was observed that but the attitude towards reading of books increased as compared to the pre-test in experimental group. As a result of the study, it was observed that the attitude levels related to reading were not significantly different in control group.Due to the noticeable difference between the results of pretest of control group and experimental group students, the research results showed that events have been useful at certain level.Keywords: Reading, Reading Habits, Reading Activities, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf öğrencilerine uygulanan okuma etkinliklerinin öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of reading events applied to 5th year school students on student's reading habits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading activities
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmBook reading
dc.identifier.yokid10263815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558943
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess