Show simple item record

dc.contributor.advisorSeyrek, İbrahim Halil
dc.contributor.authorYapicioğlu, Ali Ziya
dc.date.accessioned2021-05-08T08:44:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:44:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656554
dc.description.abstractİnternet üzerinden alışveriş yapmak her geçen gün daha da yaygın hale gelmektedir. Ancak tüketicilerin İnternet üzerinden daha çok elektronik ürünler, seyahat bileti, kitap, giyecek gibi ürünleri satın aldığı, market ürünlerini ise geleneksel mağazalardan almayı tercih ettiği görülmektedir. Bu çalışmada market ürünlerini geleneksel mağazalardan ve İnternet üzerinden satın almak konusunda tüketicilerin görüşleri alınmış ve bu görüşler tüketicilerin çeşitli demografik özellikleri açısından karşılaştırılmıştır. 350 adet tüketiciden toplanan verilerin analizi sonucunda, kozmetik grubu ürünler tüketicilerin İnternet üzerinden satın almayı en çok tercih ettikleri market ürünleri olurken, şarküteri ürünleri ile yaş sebze ve meyve en az satın alınan market ürünleri olduğu görülmüştür. Ayrıca, gerçekleştirilen T Testleri ve ANOVA Testleri sonucunda, İnternet üzerinden market alışverişi yapmak konusunda farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerin görüşlerinin farklılık arz ettiği tespit edilmiştir. Diğer yandan, geleneksel mağazalardan market alışverişi yapmak konusunda tüketicilerin görüşleri, genel olarak demografik özelliklerine göre değişmemektedir.
dc.description.abstractOnline shopping is becoming increasingly more widespread. However, it is seen that consumers prefer to buy products like consumer electronics, travel tickets, books and clothing from online stores, while they prefer to buy grocery products from traditional stores. In this study, the opinions of the consumers about purchasing groceries from traditional stores and from online stores were taken and these opinions were compared in terms of the various demographic characteristics of the consumers. As a result of the analyses of the data collected from 350 consumers, cosmetic group products are the most preferred grocery products for consumers to buy over the İnternet, while delicatessen products and fresh vegetables and fruits are the least purchased grocery products. In addition, based on T Tests and ANOVA Tests performed, it is found that the opinions of the consumers about grocery shopping on the İnternet varies according to their demographic characteristics. On the other hand, consumers' views on purchasing groceries from traditional stores do not vary according to their demographic characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarket alışverişini geleneksel mağazalardan ve internet üzerinden yapan tüketicilerin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of consumers purchasing groceries from traditional stores with consumers purchasing groceries from online stores
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMarkets
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid10264123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558995
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess