Ergenlik dönemi din eğitiminde sosyal çevrenin etkisi
dc.contributor.advisor | Karakuş, Mehmet | |
dc.contributor.author | Geçgin, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:44:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:44:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656550 | |
dc.description.abstract | Din eğitimi konusunda kritik dönemler, bireyin iyi bir din gelişimi göstermesi açısından önemlidir. Bireyin, kişiliğini kazanma süreci konusunda ergenlik çağı, din eğitimi için kritik bir eşik niteliği taşımaktadır. Dini gelişim sürecinde ergeni etkileyen bazı faktörler bulunmaktadır. Tez çalışmasında, ergenlik dönemi din eğitiminde sosyal çevrenin etkisi işlenmiştir. İki ana bölümden oluşan tezin birinci bölümünde, eğitim ve din eğitimi kavramları açıklanarak bireyin hangi dönemlerde nasıl bir din eğitimi ile karşılaştığı sunulmuştur. İkinci bölüm ise din eğitimi sürecinde ergenin etkilendiği aile, arkadaş grubu, okul gibi toplumsal faktörler ve kitle iletişim araçları gibi çevresel etmenler üzerinde durulmuştur. Tez çalışmasında, ergenlik çağı sürerken verilen din eğitiminde, ergen bireyi etkileyen unsurlar saptanarak onlara daha iyi bir din eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, dini gelişim sürecinde, ergenlik çağındaki bireyi etkileyen olumlu ve olumsuz durumlar sunularak bireyin din eğitiminde eksik kalan veya hatalı olan alanlarda örnekler sunularak bu konuda hassas olunması gerektiği vurgulanmıştır. Aynı zamanda ebeveynlerin, kitle iletişim araçları hususunda uygun bir denetimlerinin olması ve toplumun ergen bireye karşı tutumlarının, ergenin dini gelişimi açısından önemli olduğu ifade edilerek tez çalışmasının sonuç kısmında, yapılan çıkarımlar değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Ergenlik Dönemi Din, Çocukluk, Din Eğitiminde Çevre Etkisi, TV Etkisi, Ebeveyn, Dini Gelişim, Gençlik, Sosyal Çevre. | |
dc.description.abstract | Critical periods in religious education are important for the individual to demonstrate a good religious development. In terms of the process of gaining the personality of the individual, adolescence is a critical threshold for religious education. There are some factors affecting the adolescent during the religious development process. In the thesis study, the effect of social environment on religious education in adolescence is studied. In the first part of the thesis, which consists of two main sections, the concepts of education and religious education are explained and the periods in which the individual is how they get a religious education are presented. In the second part, environmental factors such as family, friends, school, social media and mass media are emphasized. In the thesis study, it is aimed to determine the factors affecting the adolescent and give them a better religious education. In line with this aim, in the process of religious development, it has been emphasized that positive and negative situations affecting adolescent should be presented and examples should be presented in areas that are missing or incorrect in religious education. At the same time, the results of the thesis study are evaluated in terms of the fact that parents have a supervising of the mass media and that the attitudes of the society towards the adolescent person are important for the religious development of the them.Keywords: Adolescence, Religious Education, Religion in Adolescence, Childhood, TV Effect, Parent, Social Environment, Religious Development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ergenlik dönemi din eğitiminde sosyal çevrenin etkisi | |
dc.title.alternative | Influence of social environment in religious education in adolescence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-14 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Puberty | |
dc.subject.ytm | Social environment | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.identifier.yokid | 10262042 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558298 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |