Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Yakup
dc.contributor.authorAkanlar, Esin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:43:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:43:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656267
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersi `Enerji Kaynakları ve Geri Dönüşüm` konusunun drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve kavramsal değişimleri üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla drama yöntemi ile ders işlemenin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal gelişimleri üzerinde etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Ayrıca alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinden biri olan drama yönteminin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarında farklılık oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir.Bu çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kilis ilinde bulunan özel bir ortaokulda, 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 38 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `Enerji Kaynakları ve Geri Dönüşüm` başarı testi, `Enerji Kaynakları ve Geri Dönüşüm` konusundaki kavramsal değişimlerini ölçmek amacıyla Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) ve öğrencilerin Fen dersine yönelik tutumlarını öğrenmek amacıyla fene yönelik tutum ölçeği ile elde edilmiştir.Araştırmada nicel verilerin analizi, `Enerji Kaynakları ve Geri Dönüşüm` başarı testi ve fene yönelik tutum ölçeği ön test ve son test puanlarının karşılaştırılması ve elde edilen puanlar arasındaki değişimlerin çözümlenmesinden oluşmaktadır. Araştırmada nitel verilerin analizi, KİT'in ön test ve son test olarak uygulanması ve ön-test ve son-test verilerinin arasındaki değişimlerin çözümlenmesinden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, uygulama sonrasında deney ve kontrol grupları arasındaki başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya çıktığı ancak drama yönteminin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Ancak drama yöntemi ile işlenen derslerin öğrencilerin kavramsal gelişimlerine olumlu katkılar sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Enerji kaynakları, geri dönüşüm, drama, akademik başarı, kavramsal değişim, tutum
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to investigate the effect of `Energy Resources and Recycling`, which is the subjects of the 8th grade Science course, with drama method on the academic achievement, attitudes and conceptual changes. For this purpose, it has been examined whether drama has an impact on students' academic achievement and conceptual development. In addition, it has been also examined whether the drama method, which is one of the alternative assessment methods, differentiates the attitudes of the students towards the Science course.In this study, pretest-posttest control group quasi-experimental design was used. The sample of the study consisted of 38 8th grade students who studying at a private middle school in 2015-2016 academic year in Kilis, Turkey. The data of the study were obtained by the word association test (WAT) to measure the conceptual changes of in `Energy Resources and Recycling`, attitude scale in order to measure the attitude towards the science course and achievement test that was developed by the researcher to measure the academic achievement. In the study, the analysis of quantitative data in the study consists of analyzing the `Energy Resources and Recycling` achievement test and applying pre-test and post-test questionnaires to Science. In the study, the analysis of qualitative data consists of pre-test and post-test application of WAT and resolution of the changes between these applications. According to the results obtained from the study, it was seen that there were significant differences between the experimental and control group but the effect of the drama on students' attitudes towards science course was not found. However, it was observed that the course taught by the drama method contributed positively to the students' conceptual development.Keywords: Energy resources, recycling, drama, academic achievement, conceptual change, attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnerji kaynakları ve geri dönüşüm konusunun drama yöntemiyle öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve kavramsal değişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the impact of teaching the energy resources and recycling subject with drama method on students' academic success, attitudes and conceptual changes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10267438
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574033
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess