dc.contributor.advisor | Doğan, Yakup | |
dc.contributor.author | Şahin, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:43:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:43:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/656257 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, görsel ve işitsel materyallerle desteklenmiş fen öğretiminin Suriyeli öğrencilerin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarılarına, tutumlarına, motivasyonlarına ve kaygılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma modeli kullanılmış olup nicel ve nitel veriler bir arada toplanmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDTÖ), Fen Bilimleri Öğrenme Kaygı Ölçeği (FBÖKÖ), Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği (FÖYMÖ), İlköğretim Öğrencileri Çevre Tutum Ölçeği (İÇTÖ), araştırmacı tarafından geliştirilen İnsan ve Çevre Ünitesi Başarı Testi (İÇÜBT) ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kilis İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı tamamı Suriyeli öğrencilerin öğrenim gördüğü bir ortaokulun 5. sınıflarda yer alan 91 öğrenci ve iki Fen Bilimleri öğretmeniyle gerçekleşmiştir. Elde edilen nicel verilerin analizinde; demografik bilgilerin hesaplamasında frekans (f) ve yüzde (%) değerleri, uygulanan testlere ilişkin olarak elde edilen verileri normal dağılıp dağılmadıklarını belirlemek için Shapiro-Wilk testi yapılmıştır. Normal dağılan veriler için parametrik (Bağımsız Gruplar t Testi), normal dağılmayan veriler için nonparametrik testler (Mann-Whitney U) kullanılmıştır. Grup içindeki değişimi ortaya çıkarmak için ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Öğrencilerin akademik başarı durumları, çevreye yönelik tutumları, fene yönelik tutumları, kaygıları ve motivasonları incelenmiştir. Öntest sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarının başarı durumları, çevreye yönelik tutumları, fene yönelik tutumları, kaygıları ve motivasyonlarının birbirine denk olduğu, aralarında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.Sontest sonuçlarına bakıldığında ise öğrencilerin başarı durumlarında, çevreye yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık görülmüş ancak fene yönelik tutumlarında, kaygılarında ve motivasyonlarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Grup içi karşılaştırmalara bakıldığında, kontrol grubu öğrencilerinin öntest ve sontest puanlarına göre uygulama öncesi ve sonrasında başarı, çevre tutum, fen tutum, fen kaygı ve fen motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin öntest ve sontest puanlarına göre akademik başarı ve çevreye yönelik tutumda sontest lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ancak fen tutum, fen kaygı ve fen motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir.Deney grubu öğrencileri ve öğretmenleriyle yapılan görüşmelerden elde edilen verilerin içerik analizi sonucunda ise; görsel ve işitsel materyallerle desteklenmiş fen öğretimi sayesinde öğrencilerin derse karşı ilgilerinin arttığı, dersi sevmeye başladıkları, derse karşı meraklarının arttığı, dersin daha eğlenceli olduğu ve daha kolay öğrendikleri tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed to determine the effect of science teaching supported by visual and auditory materials on Syrian students' academic achievement, attitudes, motivation and anxiety in Science courses. In this study mixed method was used. Both qualitative and quantitative methods are utilized in gathering data. In gathering data, Attitude Scale towards Science and Technology Course Test (ASSTCT), Science Learning Anxiety Test (SLAT), Motivation towards Science Learning Test (MSLT), Primary School Students' Environmental Attitude Test (PSSEAT), Achievement Test on Human and Environment (ATHE) developed by the researcher and an open-ended questionnaire were used. The study was conducted with 91 5th grade Syrian students and two science teachers at a public middle school in Kilis province during the 2018-2019 academic year.In the analysis of the quantitative data, frequency (f) and percentage (%) values were determined in the analysis of demographic information and Shapiro-Wilk test was used to determine whether the data obtained were distributed normally. Parametric tests (Independent Groups t Test) were used for normally distributed data, and nonparametric tests (Mann-Whitney U) were used for not normally distributed data. Wilcoxon Signed Ranks Test was used to disclose if there is a change within the group.The students' academic achievement, attitude to the environment and science, and anxiety and motivation towards science were explored. The pre-test indicated that regarding academic achievement, attitude to the environment and science, and anxiety and motivation towards science, no difference was found between the experimental and control groups. There was no significant difference between them.On the other hand, the post-test indicated that concerning academic achievement and environmental attitude, a significant difference between the groups was found, but there was no significant difference in their attitude, anxiety and motivation towards science.When the pre-test and posttest scores of the control group were compared, there was no significant difference between academic achievement, environmental attitude, science attitude, science anxiety and science motivation. On the other hand, when those of the experimental group were compared, there was a significant difference in academic achievement and environmental attitude in favor of the post-test. However, there was no significant difference between science attitudes, science anxiety and science motivation.The content analysis of the data obtained via interviews with the students and teachers retrieved from experimental group indicated that teaching science supported by visual and auditory materials increased the students' interest towards science lesson, caused them to begin to love it, increased their curiosity towards it, and helped them see that learning science is fun and easy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görsel ve işıtsel materyal desteği ile fen öğretimi: Suriyeli öğrenciler örneği | |
dc.title.alternative | Science teaching supported by visual and auditory material: Syrian students sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-15 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Syrians | |
dc.identifier.yokid | 10289954 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577181 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |