Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Ayşe Nurdagül
dc.contributor.authorÇubukçu, Ekin
dc.date.accessioned2020-12-04T08:19:10Z
dc.date.available2020-12-04T08:19:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65456
dc.description.abstractBu çalışma Tıp Fakültesi Dönem 3 ve Dönem 6 öğrencilerinin bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklara (BZBH) ilişkin bilgi düzeylerinin ve görüşlerinin değerlendirilmesi ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda bu konuda yapılacak eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarına katkıda bulunması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmada Dönem 3 ve Dönem 6'da eğitim alan öğrencilerin (196 öğrenci) %73,4'üne (144 öğrenci) BZBH'ler konusunda bilgi ve görüşlerinin saptanması için anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin %33,3'ünün BZBH'lerin bildirim gruplarını ve sayısını bilmediği, %9,0'ının A grubu, %15,3'ünün B grubu, %8,3'ünün C grubu, %16'sının D grubu BZBH'yi doğru bildiği saptanmıştır. Öğrencilerin %20,8'inin BZBH'lerin bildiriminde kullanılan Form 014'ü doğru bildiği belirlenmiştir. Form 014'ü bilme durumu açısından Dönem 3 ve Dönem 6 öğrencileri arasındaki fark Dönem 6 öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Ankete katılan öğrencilerin sadece %7,6'sının yetkili laboratuvarlar tarafından bildirilen BZBH'lerin bildiriminde kullanılan Form 014-D'yi doğru bildiği, araştırma grubundaki öğrencilerin %95,1'inin BZBH'ler hakkında ilgili mevzuatı okumadığı ve %93,7'sinin bildirim yapılmadığı durumlarda karşılaşabilecekleri hukuksal yaptırımları bilmediği saptanmıştır. Öğrencilerin %85,4'ünün BZBH'ler konusunda Tıp Fakültesinde herhangi bir eğitim döneminde eğitim aldıklarını belirttiği tespit edilmiş olup, eğitim almış olmalarına rağmen bilgi düzeyleri düşük bulunmuştur. Öğrencilerin %70,1'inin Türkiye'de BZBH'lerin yeterli düzeyde bildirilmediğini düşündükleri, %41,7'sinin BZBH konusunda aldıkları eğitimi yeterli bulmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak Tıp Fakültesi Dönem 3 ve Dönem 6 öğrencilerinin BZBH'lere ilişkin bilgi düzeylerinin eksik olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin BZBH'ler konusundaki bilgi düzeylerinin bu konuda aldıkları eğitimle ilişkili olduğu, dolayısıyla tıp fakültesi eğitiminde ilgili stajlarda BZBH konusunda daha ayrıntılı ve güncel bilgiler verilmesinin ve konunun hem teorik hem de uygulamalı olarak eğitim müfredatına dahil edilmesinin öğrencilerin bu konuda bilgi ve farkındalıklarını artıracağı, böylece BZBH bildirimlerinin doğru ve eksiksiz yapılmasına katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklar, bildirim, bilgi düzeyi, tıp fakültesi öğrencileri, Form 014
dc.description.abstractThis study was carried out to assess the knowledge levels and opinions about Notifiable CDs of Term 3 and Term 6 students of Faculty of Medicine and to contribute to awareness raising studies and education about this issue in the view of obtained outcomes. In this descriptive study, a questionnaire was applied to 73,4 percent of Term 3 and Term 6 medical students to determine their knowledge and opinions about Notifiable CDs. It was found that 33,3% of the students who participated in the survey didn't know the number and groups of Notifiable CDs. Additionally, 9,0%; 15,3%, 8,3% and 16,0% of students knew correctly the Notifiable CDs of category A, B, C, and D respectively. It was determined that 20,8% of the students knew correctly the Form 014 used for reporting Notifiable CD's. The difference between the knowledge of Term 3 and Term 6 medical students about Form 014 was statistically significant in favour of Term 6 (p<0.05). It was found that only 7,6% of the students who participated in the survey knew correctly Form 014-D which was used in the notification of Notifiable CDs reported by authorised laboratory, 95,1% of students in the study group didn't read the relevant legislation about Notifiable CDs and 93,75% of students didn't know the legal sanctions they could face when the notification wasn't made. Although 85,4% of students stated that they got lectures about Notifiable CDs during their education terms, their knowledge levels were found to be low. 70,1% of students stated that they believe that notification of Notifiable CDs is insufficient in Turkey. 41,7% of students defined the education of Notifiable CDs they got was insufficient. In conclusion, it was determined that the students of Faculty of Medicine in Term 3 and 6 were in lack of knowledge about Notifiable CDs. Taking into account that the level of knowledge of students on Notifiable CDs is related to the education they receive, so, more detailed and up-to-date information should be included in the relevant curriculum. Moreover, both theoretically and practically inclusion of these topics in the training curriculum will increase the knowledge and awareness of students thus contributing to the correct and complete implementation of the Notifiable CDs notifications.Keywords: Notifiable communicable diseases, notification, level of knowledge, students of medical faculty, Form 014en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleTıp fakültesi 2017-2018 öğretim yılı dönem 3 ve dönem 6 öğrencilerinin bildirimi zorunlu bulaşıcı hastalıklara ilişkin bilgi düzeylerinin ve görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssessment of knowledge levels and opinions on notifiable communicable diseases of term 3 and term 6 students of faculty of medicine 2017-2018 education period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.subject.ytmCommunicable diseases
dc.subject.ytmCommunicable diseases control
dc.subject.ytmKnowledge
dc.subject.ytmDisease notification
dc.identifier.yokid10208284
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514280
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess