Show simple item record

dc.contributor.advisorTopcu, İlker
dc.contributor.authorÖzaydin, Özay
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:30Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:30Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2021-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654361
dc.description.abstractHAVAYOLU ÇİZELGE PLANLAMASINA YÖNELİK BİR KARAR DESTEK MODELİ ÖZET Havayolu ekip çizelgelemesi, uçuş ekiplerinin, kanunlarca belirlenmiş yasak ve kısıtlara uyarak, tarifelenmiş tüm uçuşları gerçekleştirmek üzere en düşük maliyetle atanması problemidir. Geleneksel olarak bu problem, küme bölümleme problemi olarak modellenmiştir. Bu çalışmada karar modeli iki aşamalı olarak kurulmuş ve modelin karmaşık bir hal alması engellenmiştir. İlk aşamada tarifelenmiş uçuşları kapsayacak ve maliyeti en düşükleyecek uçuş dizileri oluşturulmuştur. İkinci aşamada da bu uçuş dizilerini hangi ekiplerin gerçekleştireceği bulunmuştur. İlk aşamadaki uçuş dizilerinin oluşturulması problemindeki modelin çözümü için sütun oluşumu, küme bölümleme ve küme kapsama yöntemleri, ikinci bölümdeki atamalar için de macar yöntemi önerilmiştir, önerilen yöntemler, yerel bir havayolu şirketinin ekip çizelgelemesi problemini çözmede kullanılmış ve şu anda kullanılan yöntemlerden çok daha hızlı ve verimli olduğu görülmüştür. vıı
dc.description.abstractA DECISION SUPPORT MODEL FOR ADELINE CREW SCHEDULING SUMMARY Airline crew scheduling is concerned with finding a minimum cost assignment of flight crews to a given flight schedule while satisfying restrictions of aviation authorities and legal agreements of the airline companies with unions. Traditionally, the problem has been modeled as a set partitioning problem. In this work, the decision model is divided into two stages to prevent complexity. In the first stage a set of duty periods that cover the flights in schedule is constructed. Then, in the second stage, the crew members are individually assigned to every duty period created in the first stage. Column generation, set partitioning and set covering methods are used for enumerating the duty periods in first stage. For assignment of crew members, the hungarian method is suggested. These suggested methods are used to solve a crew scheduling problem for a national airline company and the results are much more rapid and efficient than that of the current manual and heuristic methods used. vmen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleHavayolu çizelge planlamasına yönelik bir karar destek modeli
dc.title.alternativeA decision support model for airline crew scheduling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-09
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid187528
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid166617
dc.description.pages57
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess