Show simple item record

dc.contributor.advisorAksun Güvenç, Bilin
dc.contributor.authorHacibekir, Tahsin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:07Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:07Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653699
dc.description.abstractPetrolün sonlu bir kaynak olması ve içten yanmalı motor teknolojisinin petrolebağımlı gelişmesi, petrolün etkin ve verimli kullanımını zorunlu kılmaktadır. Butez çalışmasında sürüş konfor ve güvenliğinin arttırılması için geliştirilmişAdaptif Seyir Sisteminin (ASS), ağır ticari taşıtlarda kullanılması durumundayakıt tüketimine etkisi incelenmiştir. ASS modeli Matlab/Simulink ortamındamodüler yapıda kurulmuştur. ASS modeli içinde yer alan ağır ticari taşıtparametrelerinin en doğru şekilde belirlenmesi için deneysel çalışmalargerçekleştirilmiş, elde edilen veriler ile parametre belirleme çalışmasıyapılmıştır. ASS modelinde yer alan iki araçtan biri olan ön araç için seyirsistemi kontrolcüsü, arka araç için ASS kontrolcüsü ve sürücü modelioluşturulmuştur. ASS'nin yakıt tüketimi üzerindeki etkisinin belirlenmesi içingerekli test parkurları modellenmiştir. Çeşitli yol şartlarında farklı hız ve hızprofillerinde simülasyonlar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen simülasyonlarsonucunda, ASS bulunan aracın sürücülü araca oranla daha az yakıt tükettiğiyani ASS'nin yakıt tasarrufuna katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Gerçektrafik ortamını yaratmak için hazırlanan yol ve hız senaryolarının tamamındaASS'nin yakıt tüketimini önemli oranda azalttığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Adaptif Seyir Sistemi (ASS), Yakıt Tüketimi, YakıtTasarrufu, Ağır Ticari Taşıt Modeli, ASS Modeli, Sürücü Modeli, Güç AktarmaOrganları Modeli, Parametre Belirleme, İçten Yanmalı Motor Hesabı, ASS İleYakıt Tüketimi Simülasyonu
dc.description.abstractPetroleum must be used effectively because it is not an endless resource.Internal combustion engine technology is heavily dependent on petroleum. Inthis thesis, the effect of using Adaptive Cruise Control (ACC) on fuelconsumption of heavy commercial vehicles is examined. A modular ACC modelis developed. An experimental study was performed to identify the parametersof the heavy commercial vehicle which is modelled as part of the ACC study.The data obtained from the experiments were examined and then parameterswere obtained. The ACC model contains two vehicles which have the sameproperties. First of them is the front vehicle that has only cruise control. Theother is the rear vehicle which is driven by either a driver model or the ACCcontroller. A virtual test track was designed for use in ACC model simulations.ACC simulations were realized under various road and traffic conditions anddifferent vehicle speeds. The simulation results show that the fuel consumptionof the ACC controlled vehicle is less than that of the driver controlled vehicle.As a result, the findings show that ACC is an effective system for fuel saving ofheavy duty vehicles.Keywords: Adaptive Cruise Control (ACC), Fuel Consumption, Fuel Economy,Heavy Commercial Vehicle Model, ACC Model, Driver Model, Power TrainModel, Parameter Estimation, Internal Combustion Engine Calculation, FuelConsumption Simulations with ACCen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleAdaptif seyir sistemlerinin yakıt tüketimine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation on the effect of adaptive cruise control on fuel consumption
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDisiplinlerarası Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9000218
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid223805
dc.description.pages249
dc.publisher.disciplineMekatronik Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess