Show simple item record

dc.contributor.advisorİncecik, M. Mete
dc.contributor.authorTunca, Görkem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:00Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:00Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653645
dc.description.abstractBu çalısmada, yumusak orta katı kil ve orta katı kilden olusan zemin profilinin yumusakorta katı kil bölümüne 3m çapında boru hattı yerlestirilmis, dogal zemin seviyesiüzerinde yer alacak sekilde de 12m yüksekligindeki yol dolgusunun insası sonluelemanlar yöntemi kullanılarak PLAXIS programında modellenmistir. Yol dolgusunungeosentetik donatısız sekilde yerlestirildigi sistemde göçme meydana geldiginden yoldolgusuna geotekstil uygulamaları yapılmıstır. Yol dolgusunun stabilitesini arttırdıktansonra boru hattı analizleri gerçeklestirilmistir. Boru davranısını etkileyecek farklıyataklama sekillerinin etkileri, farklı yöntemlerle açılan hendeklerin ve hendekgenisliklerinin etkileri, hendek içerisine yerlestirilen geotekstilin etkileri, boru tipidegisiminin etkileri ve yol dolgusunun boru hattına etkisi karsılastırmalı olarak analizedilmistir. Boruya etkiyen yükler hesaplanarak sonlu elemanlar yöntemiyle elde edilendegerler elle hesaplanan Marston yükleri ile karsılastırılmıstır. Gerçeklestirilenanalizler sonucunda yol dolgusunda geosentetik donatı olarak kullanılan geotekstilingöçmeyi geciktirdigi, güvenlik sayısını arttırdıgı görülmüstür. Yük analizleri sonucundasonlu elemanlar yöntemiyle hesaplanan boru üzerindeki yüklerin düsük degerler aldıgı,?Marston Yük Teoremi? ile hesaplanan yüklerin ise daha yüksek degerler aldıgıgörülmüstür.Anahtar Kelimeler: Sonlu Elemanlar Yöntemi, Gömülü Boru, Geotekstil
dc.description.abstractIn this study, a 3m diameter pipe was emplaced on soft soil and the construction of a12m height road embankment on natural soil was modelled with finite element analysis.Analysis were performed by using PLAXIS finite element program. Because the roadembankment without geosynthetic equipment has collapsed, geotextiles were placed andpipeline analyses were made after the stability of the road embankment was established.On the establishment of the pipeline, the effects of bedding class and bedding materialwere compared with the usage of different models. Pipe analyses were made both beforeand after the establishment of road embankment to investigate the effects ofembankment on the pipe behaviour. To estimate the external loads on the burried pipe,?Marston Load Theory? was used and the results were compared to the ones that werederived from PLAXIS finite element program. Altogether, it appears that the using ofgeotextile as the geosynthetic equipment delays the collapse and increases the safetynumber. The external load results derived from ?Marston Load Theory? have elevatedvalues than the results obtained from the finite element analysis.Keywords: Finite Element Analysis, Buried Pipe, Geotextileen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleYol dolgusu altındaki zemine gömülü boruların davranışı
dc.title.alternativeThe behaviour of buried pipes under road embankment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9000279
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid222751
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineZemin Mekaniği ve Geoteknik Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess