Melen projesi boğaz geçişinin coğrafi bilgi sistemleri kullanılarak jeolojik modellemesi
dc.contributor.advisor | Yavuz, E. Vural | |
dc.contributor.author | Özkan, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:31:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:31:15Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/652730 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, stanbul Melen çme Suyu Saglama Projesi Bogaz Geçisinin Cografi BilgiSistemi kullanılarak jeolojik modellenmesini hedeflemistir. Bogaz geçis tüneli ? 135 mkotundan geçecektir. nceleme alanının temelini Devoniyen yaslı Kartal Formasyonuolusturmaktadır. Kartal formasyonunun üzerine Denizel Alüvyon çökeli gelmistir. Buçökelin üzerinde ise Açık sarımsı kahverengi-gri, yumusak-az katı, çok zayıftabakalanmalı Kolüvyon katmanı gelir. Melen projesi Bogaz Geçisi kısmında KartalFormasyonu degerlendirilirken deniz geçislerinde karstlasma olması riskinden dolayıtabakaların konumunun bilinmesi çok önemlidir. Bunun için tünel açma çalısmalarısırasında ön delgi yapılması faydalı olacaktır. Hazırlanan modeller ile gerçek degerlerkullanılarak Melen Projesi Bogaz geçisinin mühendislik planlaması ve uygun jeoteknikuygulamalar belirlenebilir.Anahtar Kelimeler: Cografi bilgi sistemleri, Modelleme, Jeoloji | |
dc.description.abstract | This study aims to prepare geological modelling by using Geo-nformation Systems ofstanbul Melen Water Supply Project Bosphorus Pass. Bosphorus pass tunnel will bebored at the depth of -135 m. The base of investigation area is formed of Devonian agedKartal Formation. Above Kartal Formation Sea Alluvion sediments comes. Above thisSea Alluvion sediments, light yellowish, brownish-grey soft and weakly solid, poorlybedded Kolluvion sediments comes. While evaluating the Kartal Formation atBosphorus pass side of Melen Project the bedding of layers have to be known because ofthe Karsting problems that may be faced at sea passes. Due to the information aboveprob drilling during tunnel boring studies will be very useful. The engineering planningand suitable geotechnical applications can be decided by using prepared models andtrue values.Keywords: Geographical Information Systems, Modelling, Geology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Geological Engineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Melen projesi boğaz geçişinin coğrafi bilgi sistemleri kullanılarak jeolojik modellemesi | |
dc.title.alternative | Geological modelling of Melen project bosphorus pass by using geo-information systems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uygulamalı Jeoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geology | |
dc.subject.ytm | Modelling | |
dc.subject.ytm | Geological structure | |
dc.subject.ytm | Geographical information systems | |
dc.identifier.yokid | 9005755 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221966 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |