İstanbul metrosu Koska tünelleri yüzey deformasyon analizi
dc.contributor.advisor | Şenol, Aykut | |
dc.contributor.author | Çeçen, Özgün | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:29:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:29:48Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/652356 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, elde edilen veriler kullanılarak İstanbul Metrosu, Koska Bölgesitünellerinin deformasyon grafikleri elde edilmiştir. Uygulanan tahkimat sistemielemanları ve değişen sayıları belirlenmiş, tutanaklardan ayna jeolojileri ve RMR (RockMass Rating) değerleri alınmış, fay ve süreksizlik düzlemleri belirlenerek tüm bunlarındeformasyonlara etkisi, karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Ayrıca bir tünelkazısının, diğer bir tünelin yüzey deformasyonlarına etkisi de incelenmiştir. Sonuçolarak, yüzey deformasyonlarında? yapısal jeoloji, geoteknik parametreler, kaya kütlesisınıfı, yanyana tünel açımı ve destek sistemi etkin parametreler olarak belirlenmiştir.Ayrıca ampirikyarıteorik bağıntılarla tahmini deformasyonlar hesaplanmıştır. Gerçekokumalarla kıyaslama yapılarak, yüzey deformasyonlarının, tehlike yaratacak çokbüyük değerlere ulaşmaması için gerekli önlemlerin alındığı ve Yeni AvusturyaTünelcilik Metodunun tecrübeyedayalı metot değişimiözelliğininkullanıldığıgörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Deformasyon, Geoteknik, Tahkimat Sistemi, Tünel | |
dc.description.abstract | In this study, the deformation graphics of İstanbul Subway Koska tunnels areconstituted by using data obtained. The support system elements and their changingquantities are determined, face geological properties and RMR (Rock Mass Rating)values are given, the fault zone is determined and effects of all these on deformations areanalyzed. Consequently, geotechnical parameters, geological profile, rock mass ratio,closer tunnel excavation and support system are determined as effective parameters ofsurface deformations. In addition, estimated deformations are calculated by usingempiricalsemitheoretical correlations. By comparing the real deformations andestimated deformations, it is determined that necessary precautions had been taken forpreventing dangerous increase of deformation and the property of New AustrianTunneling Method ?changing method based on experiencehadbeen used.Keywords: Deformation, Geotechnics, Support System, Tunnel | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | İstanbul metrosu Koska tünelleri yüzey deformasyon analizi | |
dc.title.alternative | Surface deformation analyse of Istanbul subway Koska tunnels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Deformation analysis | |
dc.subject.ytm | Tunnel boring methods | |
dc.subject.ytm | Metro | |
dc.subject.ytm | Geotechnical engineering | |
dc.identifier.yokid | 9015715 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 223648 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Zemin Mekaniği ve Geoteknik Mühendisliği Bilim Dalı |