Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenol, Aykut
dc.contributor.authorÇeçen, Özgün
dc.date.accessioned2021-05-08T08:29:48Z
dc.date.available2021-05-08T08:29:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/652356
dc.description.abstractBu çalışmada, elde edilen veriler kullanılarak İstanbul Metrosu, Koska Bölgesitünellerinin deformasyon grafikleri elde edilmiştir. Uygulanan tahkimat sistemielemanları ve değişen sayıları belirlenmiş, tutanaklardan ayna jeolojileri ve RMR (RockMass Rating) değerleri alınmış, fay ve süreksizlik düzlemleri belirlenerek tüm bunlarındeformasyonlara etkisi, karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Ayrıca bir tünelkazısının, diğer bir tünelin yüzey deformasyonlarına etkisi de incelenmiştir. Sonuçolarak, yüzey deformasyonlarında? yapısal jeoloji, geoteknik parametreler, kaya kütlesisınıfı, yanyana tünel açımı ve destek sistemi etkin parametreler olarak belirlenmiştir.Ayrıca ampirikyarıteorik bağıntılarla tahmini deformasyonlar hesaplanmıştır. Gerçekokumalarla kıyaslama yapılarak, yüzey deformasyonlarının, tehlike yaratacak çokbüyük değerlere ulaşmaması için gerekli önlemlerin alındığı ve Yeni AvusturyaTünelcilik Metodunun tecrübeyedayalı metot değişimiözelliğininkullanıldığıgörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Deformasyon, Geoteknik, Tahkimat Sistemi, Tünel
dc.description.abstractIn this study, the deformation graphics of İstanbul Subway Koska tunnels areconstituted by using data obtained. The support system elements and their changingquantities are determined, face geological properties and RMR (Rock Mass Rating)values are given, the fault zone is determined and effects of all these on deformations areanalyzed. Consequently, geotechnical parameters, geological profile, rock mass ratio,closer tunnel excavation and support system are determined as effective parameters ofsurface deformations. In addition, estimated deformations are calculated by usingempiricalsemitheoretical correlations. By comparing the real deformations andestimated deformations, it is determined that necessary precautions had been taken forpreventing dangerous increase of deformation and the property of New AustrianTunneling Method ?changing method based on experiencehadbeen used.Keywords: Deformation, Geotechnics, Support System, Tunnelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleİstanbul metrosu Koska tünelleri yüzey deformasyon analizi
dc.title.alternativeSurface deformation analyse of Istanbul subway Koska tunnels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDeformation analysis
dc.subject.ytmTunnel boring methods
dc.subject.ytmMetro
dc.subject.ytmGeotechnical engineering
dc.identifier.yokid9015715
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid223648
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineZemin Mekaniği ve Geoteknik Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess