Show simple item record

dc.contributor.advisorGüney, Ahmet
dc.contributor.authorTuncel, Hasan Ozan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:28:02Z
dc.date.available2021-05-08T08:28:02Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/651869
dc.description.abstractKonfor açısından, ağır ticari bir aracın ana elemanları olan aks, şasi, kabin ve koltuğun doğal frekanslarının birbirleriyle çakışmaması önemli bir ürün geliştirme hedefidir. Bu ana elemanların doğal frekanslarının insan vücudunun duyarlı olduğu 4-8 Hz aralığında olmaması gerekmektedir. Bu tezde Ford Cargo kamyonun kabin konforunun iyileştirilmesi amaçlanmıştır. Bunun için öncelikle bozuk yüzeyli yollarda ivme datası toplanmış, data incelenerek sistem ana elemanlarının doğal frekansları bulunmuştur. Daha sonra araç sürüş konforunu incelemek ve süspansiyon parametrelerini yeniden bulmak için Matlab modeli kurulmuş, bu modelin doğruluğu toplanan yol datası ile kontrol edilmiştir. Çalışma süresince yukarıda bahsi geçen ana elemanlarda dizayn değişikliğinden kaçınılması ve üretim maliyetlerini arttırmadan konforun iyileştirilmesi dikkate alınmıştır. Bu sebeple şasi ile kabin arasında yer alan süspansiyon elemanları üzerine yoğunlaşılmış ve bu parametre ayarlanarak konforda iyileştirme sağlanmıştır.
dc.description.abstractOne of the main challenges of heavy duty truck comfort optimization is to make sure that natural frequencies of axis, chassis, and cabin and seat subsystems are well-separated. The design objective should also aim that frequencies of these subsystems are not in the range of 4-8 Hz, to which the human body is sensitive. The objective of this thesis is to improve the Ford Cargo Truck cabin. For this purpose, firstly road acceleration data was collected firstly, afterwards this data was analyzed and the natural frequencies of the main system components were calculated. Finally, a Matlab model was built in order to analyze and improve the ride comport, using this model new suspension parameters are calculated. The reliability of the Matlab model was correlated by the road data. It has been avoided to make any changes regarding the design of the above mentioned parts and to improve the driving comfort without increasing production costs. Therefore, the focus of the work has been to improve the cabin suspension elements (suspension springs and shock absorbers) in order to achieve the design objectives.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleKamyon kabin süspansiyonunun incelenmesi ve konfor optimizasyonu
dc.title.alternativeInvestigation of truck cabin suspension and ride comfort optimization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTruck
dc.subject.ytmComfort
dc.identifier.yokid311348
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid251290
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineOtomotiv Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess