Show simple item record

dc.contributor.advisorEreke, İsmail Murat
dc.contributor.authorTar, Cahit Sertaç
dc.date.accessioned2021-05-08T08:26:18Z
dc.date.available2021-05-08T08:26:18Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/651383
dc.description.abstractSon yıllarda, ticari taşıtlarda meydana gelen kazalar arasında, devrilme kazaları en tehlikeli kazalar arasında bulunmaktadır. Bu tip kazaların taşıt içerisindeki kişilerin ölümüyle sonuçlanması riski diğer kaza tiplerine oranla birkaç kat daha fazladır. Avrupa Ekonomik Topluluğu (ECE) standartları arasında otobüs tipi ticari taşıtların devrilme sırasındaki davranışının değerlendirildiği regülasyon ECE-R66'dır. Regülasyonun sağlanabilmesi için taşıtın ya tamamına ya da tamamını temsil edebilecek bir kesitine standart bir devrilme senaryosu uygulanır. Sertifikasyon için kabul gören bir başka yöntem ise taşıtın bilgisayar destekli mühendislik yazılımları kullanılarak sonlu elemanlar modeli olarak da adlandırılan matematiksel modelinin hazırlanması ve devrilme simülasyonunun sanal ortamda oluşturulmasıdır. Bu çalışmada, ECE-R66 regülasyonu kapsamındaki ticari bir taşıtın tam ölçekli sonlu elemanlar modeli hazırlanarak devrilme testinin simülasyonu gerçekleştirilmiş ve test sonucu taşıtın regülasyonun şartlarını sağlayıp sağlamadığı araştırılmıştır. Bunun yanında sonlu elemanlar modelinin geliştirilmesi süreci ve testin sınır şartlarının tanımlanması anlatılmış ve simülasyonu koşturmak için gerekli diğer parametreler üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstractIn recent years, among the accidents of commercial vehicles, rollover accidents have been the most hazardous ones. The risk of injury or fatality in rollover is several times bigger than the other types of accidents. ECE regulation which is dedicated to bus and coach rollover behavior is ECE-R66. In order to satisfy the regulation, a standard rollover scenario is applied to full vehicle or a section of it. Other option of approval is implementing a rollover simulation of the vehicle by creating a mathematical model with the help of computer aided engineering applications. In this study, mathematical model of an ECE-R66 subjected commercial vehicle is created using finite element method, numerical simulation of the model is performed and inspection is made if the vehicle satisfies the regulation or not. Besides, the development stages of the finite element method, boundary conditions of the test and the other parameter to run the job are the further considerations of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleM2 sınıfı ticari bir aracın ECE-R66 standardına uygun bilgisayar ortamında tavan ezilme analizi
dc.title.alternativeComputer aided roof crash analysis of a m2 class commercial vehicle according to ECE-R66 standard
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFinite element analysis
dc.subject.ytmNonlinear analysis
dc.identifier.yokid330321
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid252498
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineOtomotiv Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess